پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز هماهنگی و عملیات نظامی وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک از کشته شدن سه نیروی خود همزمان با شروع عملیات ترکیه در شرق فرات خبر داد.

کردهای سوریه

ایسنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در حساب کاربری خود در توییتر نوشتند: در ساعات اولیه صبح امروز (پنج‌شنبه) سه نیروی قسد و پنج غیرنظامی کشته شدند. قسد افزود: ده‌ها غیرنظامی در اثر حملات بی‌هدف ترکیه به شهرک‌های مرزی در شمال شرق سوریه زخمی شدند.

*پیش از این نیز یک منبع پزشکی در بیمارستان السلام در شهر قامشلی در حومه حسکه در شمال سوریه گفته بود، در اثر حلات هوایی ارتش ترکیه به دو شهر قامشلی و راس العین و اطراف آن ۹ غیرنظامی کشته و ۲۴ تن زخمی شدند. این منبع پزشکی در اظهاراتی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، اکثر زخمی‌ها وضعیت وخیمی دارند و تمام کادر پزشکی در حالت آماده باش کامل قرار گرفته‌اند. این منبع به کمبود برخی "گروه‌های خونی" اشاره کرد و گفت، تلاش‌ها برای گرفتن خون از افراد داوطلب در جریان است و بیمارستان تا این لحظه توانسته تمام زخمی‌ها را مداوا کند.

* صبح پنج‌شنبه دو تن از جمله یک کودک در اثر اصابت خمپاره در شهرستان بیرجیک در هم‌جواری مرزهای سوریه در استان شانلی اورفه در جنوب شرق ترکیه زخمی شدند. این خمپاره از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شلیک شد و به یک خودرو در منطقه مذکور برخورد کرد.

*مواضع "ارتش آزاد سوریه" (شورشیان سوری تحت حمایت ترکیه) در طول خط جبهه درگیری در منطقه سپر فرات در شمال شرق حلب سوریه از سوی نیروهای کرد هدف قرار گرفته شدند. این حملات در راستای باز کردن چندین جبهه از سوی کردهای سوریه همزمان با عملیات "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه بود.

*به گزارش خبرگزاری آناتولی، نیروهای کرد مواضع ارتش آزاد سوریه را در دو روستای وابسته به شهرهای الباب و اعزاز و شهرک مارع در منطقه سپر فرات در حومه حلب هدف قرار دادند.

*نیروهای کرد تلاش کردند از شهر تل رفعت وارد منطقه شوند که موفق نشدند. درگیری‌ها در این محدوده دو ساعت طول کشید و توپخانه‌های ترکیه مواضع کردها در تل‌رفعت و اطراف آن را هدف قرار دادند.

*همچنین فواد اوکتای، ‌ معاون رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار کرد: عملیات "چشمه صلح" طبق نقشه پیش می‌رود. او صبح امروز در توییتر به دو زبان عربی و ترکیه‌ای نوشت: عملیات چشمه صلح طبق نقشه برای نابودی تروریست‌های پیش می‌رود. معاون اردوغان ادعا کرد: توجه نظامیان به حفظ جان غیرنظامیان معطوف است و به هیچ غیرنظامی آسیبی نرسیده است. این مقام ترکیه افزود: این عملیات در چارچوب حقوق مطرح شده در قانون بین‌الملل و "حق مشروع دفاع از خود" که در منشور سازمان ملل آمده، انجام گرفته است. ترکیه قصد دارد باتلاق تروریست‌ها را خشک کند که تهدیدی بر مرزها کشور و کل جهان هستند. اوکتای افزود: ترکیه به دنبال آن است که افکار جهانی تصمیم کشورش برای نابودی تروریست‌ها را درک کند.

*وزارت دفاع ترکیه صبح امروز اعلام کرد، یگان‌های نیروهای ویژه (کماندوها) به پیشروی خود در منطقه شرق فرات ادامه می‌دهند.

کد خبر 458294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha