همشهری آنلاین: مدیر ارتباطات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه، ۱۷ مهر، اعلام کرد که ارتش این کشور به همراه نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه به زودی از مرز عبور کرده و وارد خاک سوریه خواهند شد.

تركيه ارتش

به گزارش یوروینوز، مدیر ارتباطات رجب طیب اردوغان،  او در پیامی توییتری ادعا کرد که این کار با هدف جلوگیری از اختلال‌هایی انجام می‌شود که توسط اعضای یگان‌های مدافع خلق (YPG) در مسیر «تلاش‌های ترکیه در مبارزه با داعش انجام شده است. »

آقای آلتون همچنین اعلام کرد: «ترکیه هیچ جاه‌طلبی در شمال سوریه ندارد؛ به جز خنثی کردن یک تهدید دیرینه علیه شهروندان ترکیه و آزادی مردم محلی از یوغ اراذل و اوباش. »

بنا بر اعلام مقامات ترکیه، دیروز ارتش این کشور به مرز سوریه و عراق حمله کرد تا از استفادۀ نیروهای کرد از این مسیر برای تقویت مواضع خود در شمال سوریه جلوگیری کند.

همزمان با وقوع این تحولات امروز  سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز هشدار داد که سیاست‌های آمریکا در سوریه این خطر را بوجود آورده که کل منطقه به آتش کشیده شود.

آقای لاوروف در جریان سفر خود به قزاقستان اعلام کرد که انتشار خبر عقب نشینی نیروهای آمریکایی، کردهای منطقه را «بسیار نگران» کرده است و این ترس وجود دارد که کل منطقه به آتش کشیده شود و به همین دلیل «به هرقیمتی که شده باید مانع از وقوع چنین وضعیتی شد».

کد خبر 458246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha