همشهری‌آنلاین: شهردار تهران در مراسم تجلیل از برگزیدگان کابقه نقاشی شهری که من دوست دارم، گفت:اگر بخواهیم کیفیت زندگی در شهر را ارتقا دهیم باید زمینه‌های آموزش و گفت‌و گو را برای کودکان فراهم کنیم.

حناچی هوم پیج

مراسم تجلیل از ۵۱ اثر برتر اولین دوره مسابقه نقاشی کودکان شهر تهران با موضوع «شهری که من دوست دارم» با حضور شهردار تهران در فرهنگستان هنر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در مراسم اختتامیه نمایشگاه ۱۴۰ اثر برگزیده و تجلیل از ۵۱ اثر برتر این مسابقه، نگاه هنری و هنرمندانه به شهر را موجب شکلگیری زاویه دید متفاوت نسبت به توسعه شهری عنوان و گفت: در آثاری که این دوره از نمایشگاه شرکت کردند، روح شاد بچه‌ها را می‌توان دید؛ ترکیب رنگ و استفاده متنوع از رنگ‌ها همگی نشان دهنده شادی و نشاطی است که در وجود کودکان نهادینه شده است.  

او ادامه داد: واقعیت این است که بچه‌ها به ظرافت‌ها و ریزه کاری‌هایی توجه می‌کنند که گاه مورد غفلت بزرگسالان قرار می‌گیرد.  

حناچی ضمن تقدیر از توجه شرکت‌کنندگان این مسابقه به موضوع دوچرخه‌های نارنجی در شهر تصریح کرد: اگر بخواهیم کیفیت زندگی در شهر را ارتقا دهیم باید زمینه های آموزش و گفت‌وگو را برای کودکان فراهم کنیم؛ چرا که آموزش کودکان و مجاب کردن آن‌ها به افزایش کیفیت زندگی، خانواده را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.  

 شهردار تهران با بیان این‌که بسیاری از آثار این مسابقه نشان می‌دهند، آن چه به طور معمول به عنوان المان‌های تهران می‌شناسیم، در نگاه بچه‌ها اصلا نشانه‌های پایتخت محسوب نمی‌شوند، گفت: به طور مثال، در تعداد کمی از آثار برج میلاد به عنوان المان دیده می‌شد.  

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران،  حناچی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم عنوان کرد: امیدوارم عرصه این رقابت در آینده وسیع‌تر شود. اگر می‌خواهیم نگاه مان نسبت به شهرها عوض شود، باید این ‌روند را از نونهالان آغاز کنیم. البته در این رابطه باید بر تمام گروه‌های سنی تمرکز کنیم.

در اولین دوره از مسابقه نقاشی کودکان تهران با موضوع «شهری که من دوست دارم» با حضور شهردار تهران از ۵۱ نفر از کودکان تهرانی که آثار آنها حائز رتبه برتر شدند با اهدای مدال برنز، نقره و طلا به همراه لوح تقدیر و جوایز نقدی، تجلیل شد.

کد خبر 458208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha