همشهری آنلاین: بیل کلینتون اعلام کرده که آمریکا باید درباره برنامه هسته ای ایران بدون شروط متعدد با تهران مذاکره کند

بیل کلینتون طی مصاحبه ای با برنامه «امروز» شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا گفت: اگر فکر می کنید مشکلی با کسی دارید و آن ممکن است به مواجهه نظامی منجر شود، در آن صورت باید حداکثر تلاشتان را پیش از آن برای تماس با او به کار بندید.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ دولت بوش از انجام مذاکره مستقیم با ایران تا زمانی که ایران غنی سازی را متوقف نکند، خودداری کرده است. اما کلینتون اعتقاد دارد آمریکا نباید از گفتگو هراس داشته باشد و نباید شروط متعدد برای گفتگو تعیین کند.
کلینتون گفت پیشنهاد وی برای ملاقات با محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران نیز رد شده بود. وی تاکید کرد با آنکه مایل به مذاکره با ایران است، اما عدم تمایل بوش از ملاقات با احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل را قابل درک می داند.
وی اضافه کرد: من فکر می کنم باید با ایرانی ها تماس برقرار کنیم اما مطمئن نیستیم که این تماس باید از رئیس جمهور آغاز شود.
کلینتون در مصاحبه دیگری با رادیوی ملی آمریکا(ان‌پی‌آر) گفت: من برپایه نظرات همه دوستان ایرانی ام در آمریکا اعتقاد دارم که اکثریت مردم ایران مایلند روابط خوبی با آمریکا و غرب داشته باشند و نمی خواهند روابط خصمانه باشد. اما آنها اساساً معتقدند که اگر کشورهای دیگر حق داشتن انرژی اتمی را دارند، آنها نیز باید این حق را داشته باشند. بنابراین ما باید با یکدیگر کار کنیم و من امیدوارم که می توانیم مسئله را از شیوه ای صلح آمیز حل کنیم.
ایران و آمریکا از سال 1979 ارتباط دیپلماتیک با یکدیگر ندارند.
کد خبر 4582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز