همشهری آنلاین: روایت کلینت ایستوود از ماجرای واقعی بمبگذاری در بازی‌های المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا با حضور در جشنواره موسسه فیلم آمریکا و اکران در آخرین روزهای پاییز وارد رقابت اسکار می‌شود.

كلينت ايستوود پشت صحنه فيلم ريچارد جيوئل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندی‌وایر، «ریچارد جیوئل» به کارگردانی ایستوود ۸۹ ساله دیرتر از دیگر رقیبان جدی وارد فصل جوایز سینمایی می‌شود. نخستین تیزر تبلیغاتی این فیلم یک هفته پیش منتشر و بسیار از آن استقبال شد. «ریچارد جیوئل» نخستین‌بار در دنیا روز ۲۰ نوامبر در جشنواره موسسه فیلم آمریکا AFI روی پرده می‌رود و تاریخ آغاز نمایش عمومی آن در آمریکای شمالی ۱۳ دسامبر اعلام شده است.

داستان فیلم تازه ایستوود درباره یک نیروی امنیتی است که در جریان بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۹۶ در آتلانتا متوجه بمبگذاری در پارک سنتنیال می‌شود. جیوئل تنها ۳۰ دقیقه برای جلوگیری از رخ دادن یک فاجعه بزرگ انسانی وقت دارد اما انفجار بمب در نهایت یک کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی برجای می‌گذارد. جیوئل ابتدا یک قهرمان ملی معرفی می‌شود و کمی بعد پلیس فدرال آمریکا FBI او را مظنون اصلی پرونده بمبگذاری می‌داند.

قرار است ایستوود در مقام کارگردان برای نمایش «ریچارد جیوئل» در جشنواره AFI به لس‌آنجلس برود. پل والتر هاسر، سم راک‌ول، کیتی بیتس، جان هم و اولیویا وایلد دیگر بازیگران این فیلم درام هستند و فیلمنامه را بیلی ری نوشته است؛ نویسنده و کارگردانی که پیش‌تر همین مسئولیت را در «کاپیتان فیلیپس» (بر اساس یک داستان واقعی) به کارگردانی پل گرین‌گرس بر عهده داشت و فیلم زندگینامه‌ای «شیشه شکسته» را هم در کارنامه دارد.

ایستوود درست پنج سال پیش هم همین مسیر را در فصل جوایز پشت سر گذاشت. «تک‌تیرانداز آمریکایی» او دیرتر از دیگر رقیبان در جشنواره AFI رونمایی و چند ماه بعد نامزد دریافت شش جایزه اسکار (برنده یک جایزه در بخش صدا) شد. فیلم چند هفته بعد در سینماهای جهان روی پرده رفت و ۵۴۷ میلیون دلار فروخت که برای فیلمی از کارگردان کهنه‌کار بسیار شگفت است.

کد خبر 458196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha