همشهری آنلاین: پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) می‌گوید مرد زندانی را که به قتل بیش از ۹۰ زن اعتراف کرده است، مخوف‌ترین قاتل زنجیره‌ای این کشور می‌شمارد.

victims

به گزارش گاردرین ساموئل لیتل که از سال ۲۰۱۲ پشت میله‌های زندان است، سال پیش اعتراف کرد مسئول مرگ بیش از ۹۰ زن در فاصله سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۵ است. 

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که کارشناسان جنایی این سازمان معتقدند که اعترافات این مرد معتبر است و ماموران تا به حال توانسته‌اند درستی اعترافات او را در  ۵۰ مورد قتل ثابت کنند.

این مرد ۷۹ ساله که با چند محکومیت به حبس به ابد در زندانی در کالیفرنیا زندانی است، می‌گوید ۹۳ قربانی‌اش را که تقریبا همه‌شان زن بوده‌اند، خفه کرده است.

برخی از قربانیان این مرد زنان حاشیه اجتماع بوده‌اند. علت مرگ بسیاری از این زنان به اووردوز مواد مخدر یا علل تصادفی نسبت داده شده بود یا علت مرگشان نامعلوم مانده بود. اجساد برخی از این قربانیان هیچگاه یافت نشده بود.

اف‌بی‌آی ترسیم‌هایی از ۳۰ تن از این قربانیان را که پرتره‌های رنگی است که لیتل در زندان کشیده است، منتشر کرده است. این تصاویر فراموش‌نشدنی عمدتا مربوط به زنان سیاهپوست هستند.

اف‌بی‌آی همچنین ویدئوهایی را از مصاحبه‌هایی که در زندان با لیتل درباره قتل‌هایش انجام شده است، منتشر کرده است.

بازپرسان در سراسر آمریکا در حال تطبیق دادن اعترافات این قاتل زنجیره‌ای با اجساد ناشناس و موارد حل‌نشده قتل و ناپدید شدن افراد در طول دهه‌های گذشته هستند.

لیتل پس از دستگیری اتهام قتل چهار زن را در اوهایو پذیرفته بود.او در نهایت در سال ۲۰۱۳ در کالیفرنیا به جرم انجام سه قتل به حبس ابد محکوم شد و اتهام قتل دیگری را در سال قبل از آن در تگزاس را هم پذیرفته بود.

قبلا تد بانتی که به ۳۰ مورد آدم‌کشی در فاصله سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸ اعتراف کرده بود و جان وین گیسی که دست کم ۳۳ پسر و مرد جوان را در دهه ۱۹۷۰ کشته بود، مخوف‌ترین قاتلان زنجیره‌ای آمریکا شمرده می‌شدند.

تصور می‌شود مخوف‌ترین قاتل زنجیره‌ای در جهان یک پزشک عمومی انگلییسی به نام هارولد شیپمن باشد که بازپرسان را در ۲۵۰ مورد مرگ مسئول دانستند. او در نهایت در سال ۲۰۰۰ در دادگاه به اتهام کشتن ۱۵ نفر محاکمه و به حبس ابد محکوم شد.

کد خبر 458168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha