مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۲
۰ نفر

راضیه شعبانی-   البرز- خبرنگار: هدزنی (ضربه سر به توپ) چندسالی می‌شود که توسط چند تن از ایرانیان در برخی بازی‌ها به صورت نمایشی و حتی برخی اوقات برای ثبت رکوردهای گوناگون انجام می‌شود  و استان البرز با داشتن قهرمانان بسیار در تمامی رشته‌های ورزشی.

جوان البرزی‎؛ ركورددار هدزنى

در این رشته نیز دارای قهرمانی است که با ثبت رکوردهایی ویژه توانسته باری دیگر نام البرز و ایران را در کشور و دنیا بر زبان‌ها جاری کند. «خلیل مهرزاده» ٢٩ ساله از نظرآباد در استان اکنون با رویای ثبت رکورد جهانی در مسافتی طولانی منتظر حمایت از سوی مسئولان است. گفت‌وگوی این ورزشکار را با همشهری می‌خوانید.

  • چطور متوجه استعداد خود در هدزنی شدید؟

از کودکی ورزش می‌کردم و علاقه شدیدی به توپ داشتم، یعنی طوری بود که وقتی می‌دیدم کسی با توپ بازی می‌کند به‌سرعت برای همبازی شدن با وی می‌رفتم تا این‌که برادر بزرگ‌ترم مرا برای شروع فعالیتم در رشته فوتسال در یکی از سالن‌های استان ثبت‌نام کرد و به مرور زمان قوانین فوتسال را یاد گرفتم. پس از مدتی تصمیم گرفتم که رشته ورزشی خود را از فوتسال به فوتبال تغییر دهم که البته علاقه من به فوتبال به قدری زیاد بود که همیشه و هرجا که می‌رفتم توپی همراه داشتم و همواره در طول مسیرهای مختلف و در مکان‌های مختلف با پا و یا با سر به توپ ضربه می‌زدم و این علاقه من باعث شد تا این کار را ادامه دهم. متاسفانه پس از گذشت زمان، شرایط من به گونه‌ای نبود که بتوانم ورزش کنم؛ کم‌کم انگیزه‌ام را از دست داده بودم که با گذر زمان دوباره در نظرآباد به ورزش بازگشتم. از سال گذشته هم که به صورت ناگهانی به برنامه ورزشی در شهرستان دعوت شدم و از من خواستند که برای آنها اجرا کنم، در آن مراسم با مدیرکل ورزش و جوانان استان آشنا شدم و بعد از صحبت با وی انگیزه بسیاری برای ادامه فعالیتم گرفتم. درواقع دعوت مدیرکل ورزش و جوانان استان از من برای اجرا در برنامه‌های استانی نقطه‌ای برای آغاز دوباره فعالیتم در رشته مورد علاقه‌ام شد.

  • تاکنون چه عناوینی کسب کرده‌اید؟

اکنون دارنده رکورد بیشترین هدزنی با تعداد ١٦ هزارتا ضربه سر به توپ هستم. همچنین موفق به ثبت رکورد ٥ هزار متر با توپ فوتبال در زمان ٥٦ دقیقه و ٣٠ ثانیه و رکورد ١٠٠ متر هدزدن با توپ فوتبال در زمان ٢٢ ثانیه و ٦صدم ثانیه در سال گذشته شده‌ام.

  • در کدام بازی‌های فوتبال اجرا داشته‌اید؟

من در بازی‌های مختلفی حضور داشتم که از جمله آنها می‌توان به بازی تراکتور و پرسپولیس که در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار شد اشاره کرد.

  • دوست دارید فوتبالیست شوید؟

بله، اگر که پیشنهادی از سوی تیم خوبی شود، علاقه به بازی در فوتبال دارم.

  • برای صداوسیما هم اجرا داشته‌اید؟

خوشبختانه با انگیزه‌ای که برای بازگشت به ورزش داشتم، به صورت حرفه‌ای تمرین می‌کردم و به دنبال همین موضوع نیز با حمایت‌های انجام‌شده، موفق به نمایش استعداد و حرفه‌ام در شبکه البرز و شبکه ۳ شدم.

  • حضور شما در برنامه‌های تلویزیونی در پیشرفت و دیده شدنتان موثر بوده است؟

درواقع حضور من در برنامه‌های تلویزیونی باعث شد تا بیشتر دیده شوم و افراد بیشتری با من و ورزشم آشنا شده و حتی پس از آن هم از سایر شهرها از من برای اجرا دعوت می‌کردند. درواقع رسانه‌ها می‌توانند در شناسایی استعدادها و معرفی آنها به جامعه، بیشترین تاثیر را داشته باشند و چنانچه شاهد این موضوع باشیم، قطعا با استعدادهای تازه‌ای که شاید از بسیاری ورزشکاران هم بهتر باشند، آشنا خواهیم شد.

  • به نظر شما چه مشکلاتی در این ورزش وجود دارد؟

تا پیش از این هدزنی به توپ به عنوان سرگرمی برای افراد بوده و درواقع می‌توان گفت که برای توجه به آن اتفاق جدی و دقیقی صورت نگرفته، چراکه نبود زمین تمرینی برای این ورزش که تمامی ورزش‌ها از آن بهره‌مندند و کمترین خواسته ورزشکاران محسوب می‌شود، برای آنها درنظر گرفته نشده است. البته مشکلات مالی ورزشکاران هم از دیگر مباحثی است که به صورت جدی می‌تواند مانعی برای ادامه مسیر ورزشکاران باشد.

  • چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟

در تلاشم تا سال آینده رکورد جهانی را در مسافتی طولانی در کتاب گینس ثبت کنم که برای این موضوع هم به حمایت مسئولان استان و حتی کشور نیاز دارم و امیدوارم در این مسیر همراه و پشتوانه من باشند.

  • جذب استعدادهای فوتبال در تیم‌های بومی

فوتبال رشته‌ای پرطرفدار بوده که بیشتر در بخش آقایان دارای علاقه‌مندان بسیاری است و حتی می‌توان گفت خانواده‌ها هم از سنین پایین در مدارس و آکادمی‌های فوتبال فرزندان خود را به سمت این ورزش سوق می‌دهند، اما نکته قابل توجه در حاشیه فوتبال استعدادهایی است که بیشتر در قالب حرکات نمایشی مانند ضربه سر به توپ (هدزنی) و ضربه پا به توپ، منعکس می‌شوند. به گزارش همشهری، رئیس هیات فوتبال البرز از حمایت از فوتبالیست‌ها و ورزشکاران فوتبال و فوتسال خبر داد و گفت: همواره پیشرفت این ورزش و دیده شدن ورزشکاران در دستور کار ما قرار داشته و دارد.

«منصور بیکوردی» همچنین ادامه داد: اکنون با پیشرفت چشمگیر تیم‌های بومی و فوتبالیست‌های بومی البرز و حضور تیم‌ها در لیگ برتر کشور روبه‌رو هستیم که این امر نویدبخش اتفاق‌های خوب در این رشته است. وی با اشاره به افراد فعال در بخش حرکات نمایشی از جمله هدزنی، گفت: اکنون شناختی از ورزشکاران و فعالان این حوزه نداریم. رئیس هیات فوتبال استان همچنین ادامه داد: تمایل داریم تا این افراد با مراجعه به هیات فوتبال خود را معرفی کرده و اطلاعات و شناخت بیشتری از آنها داشته باشیم. وی در ادامه با بیان این‌که در صورت مستعد بودن، این افراد در تیم‌های فوتبال جذب خواهند شد، گفت: چنانچه پس از آشنایی با مستعدان متوجه استعداد آنها در فوتبال نیز بشویم، برای جذب آنها در تیم‌های بومی استان تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 458160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha