سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت هند قصد دارد امتیازاتی نقدی را به خانواده‌‌هایی بدهد که فرزند دختر دارند، تا مانع سقط‌کردن نوزادان دختر شود و شمار سقط‌جنین به خاطر ترجیح دادن پسران را محدود کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این پرداخت‌ها به خانواده‌ها انجام خواهد تا به گفته وزیر توسعه زنان و کودکان هند، رنوکا چاودهری :"آنها را به بزرگ‌کردن و تعلیم و  تربیت بهتر دختران ترغیب کند."

هند به ازای هر 1000 فرد مذکر 827 فرد مونث دارد که بسیار کمتر از حد متوسط 1050 فرد مونث است.

یونیسف می‌گوید که هند هر روز از طریق سقط  جنین 7000 دختر را از دست می‌دهد، و نشریه پزشکی لانست تعداد موارد از دست دادن افراد مونث در هند را 10 ملیون نفر ارزیابی کرده است.

در هند معولا پسرها به عنوان نان‌آور در نظر گرفته می‌شوند، اما دخترها را به خاطر جهیزیه عروسی که  خانواده داماد تقاضا می‌کنند، سربار می‌دانند.

بر اساس این برنامه خانواده یک دختر امتیازات مالی - از جمله پوشش بیمه - به ارزش 200000 روپیه (50000 دلار) تا سن 18 سالگی او دریافت می‌‌کنند، به شرطی که او را به مدرسه بفرستند و در سن کم شوهر ندهند.

دولت هند در طول سال آینده 100 میلیون روپیه برای اجرای این برنامه که به بیش از 100000 دختر سود خواهند رساند، صرف خواهد کرد.

چاودهری در این باره گفت: "این برنامه خانواده‌ها را مجبور خواهد کرد تا از دختر به عنوان یک موهبت و نه یک وبال گردن مراقبت کنند، زیرا نفس وجود او پول نقد را به خانواده خواهد رساند."

هند قوانین سختی بر ضد سقط جنین برای  انتخاب جنسیت دارد، اما  برخی از پزشکان به خاطر درآمد فراوان این کار دست به انجام آن می‌زنند.

کد خبر 45813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز