شهربازی چی‌چست ارومیه که با هدف ایجاد محلی برای تفریح و گردش شهروندان طی سال‌های اخیر با وعده‌های مسئولان معطل مانده بود، بالاخره افتتاح شد.  به گزارش همشهری، آذربایجان غربی پروژه‌های عمرانی زیادی دارد که قدمت برخی از آنها به بیش از ۱۰ سال می‌رسد و مشکلات مالی مهم‌ترین دلیل توقف یا روند کُند اجرایی آنهاست.

«چی‌چست» به کمک گردشگری دریاچه ارومیه آمد

شهربازی چی‌چست ارومیه در دهکده‌ای به همین نام در کنار دریاچه ارومیه یکی از این طرح‌ها بود که چندین سال پیش با هدف ایجاد منطقه‌ای گردشگری و تفریحی، کار ساخت آن شروع شد. این طرح طی سال‌های اخیر با وعده‌های متعدد برای افتتاح روبه‌رو شد، اما در نهایت درهای این مجموعه گردشگری - تفریحی، به روی مردم باز شد؛ اتفاقی که با تلاش مسئولان برای جذب سرمایه‌گذار و جذب گردشگر همراه است و می‌تواند در کنار دریاچه‌ ارومیه که از ابتدای سال جاری دوران خوش احیا را پشت می‌گذارد، به قطب گردشگری ارومیه تبدیل شود.  

  • تاریخچه افتتاح شهربازی

پروژه ۱۶ هکتاری چی‌چست امکاناتی همچون هتل ۴ ستاره، رستوران، زمین‌های فوتبال، والیبال و والیبال ساحلی، آمفی‌تئاتر، باغ گل‌ها، آبشار سه‌بعدی و موزیکال، کافی‌شاپ، کارتینگ، زمین تیراندازی، باند هواپیمای موتوری، قلعه چوبی و در نهایت شهربازی مدرن دارد. در نبود بودجه و البته مدیریت نامناسب، زمان بهره‌برداری از این مرکز تفریحی از زمانی به زمانی دیگر موکول می‌شد. شهردار ارومیه در شهریور ۹۴ زمان افتتاح شهربازی را ۱۲ فروردین ۹۵ اعلام کرد و وعده دوم هم بهمن ۹۵ و سپس فروردین ۹۶ بود. متعاقب آن «رضا جوان‌کیا» معاون عمرانی وقت شهردار، تاریخ افتتاح شهربازی رااردیبهشت ۹۶ اعلام کرد، اما تحقق این وعده هم به تیر و سپس مرداد ۹۶ و البته نیمه دوم شهریور موکول شد.

تاریخ‌ دادن برای افتتاح همچنان ادامه داشت و افتتاح این مرکز تفریحی، علی‌رغم قول مسئولان، به هفته دولت سال جاری هم نرسید.   «عادل فتاحی» نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه درباره افتتاح نشدن این شهربازی در شهریور گذشته بیان کرد: دهکده چی‌چست ارومیه که مدرن‌ترین مجتمع تفریحی شمال غرب کشور خواهد بود، به دلیل مشکلات مالی افتتاح نشده بود. اخذ مجوز استاندارد از اداره‌ مربوطه هم موجب تاخیر در بهره‌برداری از این طرح شد. اما بالاخره درهای شهربازی چی‌چست چند روز پیش به روی مردم ارومیه و گردشگران این استان باز شد و این مجتمع تفریحی به بهره‌برداری رسید.

  • چی‌چست؛ پروژه خدماتی

شهردار ارومیه با اشاره به افتتاح شهربازی چی‌چست گفت: تلاش ما معرفی مرکز استان به عنوان مقصد گردشگری داخلی و خارجی است. «محمد حضرت‌پور» با اشاره به مشکلات احداث این مجتمع تفریحی افزود: اوایل می‌گفتند ایجاد مجموعه بزرگ تفریحی و گردشگری چی‌چست با توجه به خشکی دریاچه ارومیه توجیه ندارد و فقط تحمیل هزینه‌های اضافی به شهرداری است.  وی ادامه داد: ما به این پروژه به عنوان یک پروژه خدماتی نگاه کردیم. جای یک مجموعه تفریحی و گردشگری همانند چی‌چست در شهر ارومیه خالی بود و مقصد گردشگری هم به جز همسایگی دریاچه ارومیه جای دیگری نبود. بر این اساس، مدیریت شهری تلاش کرد مجموعه چی‌چست را با یک محیط امن و آرام‌بخش برای دورهمی‌های خانوادگی و گذران اوقات فراغت فراهم کند.

وی بیان کرد:  خدمات‌رسانی شهرداری به شهروندان با قدرت ادامه دارد و مجموعه بزرگ چی‌چست در این زمینه به بهره‌برداری رسیده است.  شهردار ارومیه با اشاره به توسعه صنعت گردشگری ادامه داد: در حال حاضر، در سایه توسعه صنعت گردشگری، سطح اسکان در هتل‌های ارومیه کمتر از ۸۰ درصد نیست و در برنامه داریم مرکز استان را به عنوان مقصد گردشگری خارجی مطرح کنیم و به دنبال جذب گردشگر از کشورهای عربی نیز هستیم. وی گفت: مجموعه تجهیزات شهربازی با ۱۵ میلیارد تومان در ۱۷ قسط خریداری شده است.

  • ایجاد زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذار

عضو شورای شهر ارومیه هم با بیان این‌که شهربازی چی‌چست در شمال غرب کشور یکی از زیباترین، اصولی‌ترین و استانداردترین شهربازی‌هاست، اظهار کرد: چی‌چست تنها به عنوان شهربازی تعریف نشده است بلکه با ایجاد شبکه‌های زهکشی، ساخت تاسیسات برق و انجام سایر پروژه‌های عمرانی، بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی و گردشگری در خود جای داده است. «حسین بخشایشی» افزود: زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار در مجموعه چی‌چست مهیا شده است.

کد خبر 458002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha