همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا ضمن هشدار نسبت به پیامدهای عملیات جدید نظامی ترکیه در شمال سوریه تصریح کرد که این اقدام سبب راه افتادن موج جدیدی از مهاجران به سوی کشورهای اروپایی می‌شود.

تانك ارتش ترکیه

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری د. پ. آ آلمان، «مایا کوسیانچیچ» سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: لشکرکشی جدید ترکیه به شمال شرقی سوریه نه تنها وضعیت مردم این منطقه را بغرنج‌تر کرده و به آوارگی عده‌ای زیادی می‌انجامد، بلکه تلاش‌های سیاسی جاری را نیز به مخاطره خواهد انداخت.

امروز همچنین رسانه ها از آغاز عقب نشینی نظامیان آمریکایی از منطقه قامشلی واقع در شمال شرق سوریه خبر دادند.

همچنین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص خروج نظامیان این کشور از شمال سوریه در توئیتی نوشت: زمان آن رسیده که آمریکا از جنگ‌های بی‌پایان مضحک در منطقه غرب آسیا رها شود.

این در حالیست که کردهای سوریه واشنگتن را متهم به عهدشکنی کرده و بر این باورند که خروج نیروهای آمریکا از این منطقه نه تنها به مناقشه و جنگ داخلی در سوریه ابعاد جدیدی خواهد بخشید، بلکه به مبارزه مشترک علیه داعش نیز آسیب خواهد رساند.

عقب نشینی نیروهای آمریکا از مناطق شمالی و شرقی سوریه پس از تماس تلفنی «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا صورت گرفته است.

اردوغان در این تماس تلفنی نسبت به انفعال آمریکا در راستای اجرای توافق مربوط به ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه ابراز ناخرسندی کرده بود.

ترکیه بر آن است که حدود دو میلیون آواره سوری را پس از ایجاد این منطقه حائل به سوریه بازگرداند.

پیشتر نیز آمریکا اعلام کرده بود که برای مانع شدن از درگیری با نیروهای ترکیه، اقدام به عقب نشینی از مناطق شمالی سوریه خواهد کرد.

کد خبر 457986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha