مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

فرشته رضایی - رشت- خبرنگار: صبح یکشنبه ۳۱ شهریور در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی زنجان حادثه‌ای رخ داد که هنوز هم اخبار مربوط به آن دنبال می‌شود.

تيم تجسس نيروي انتظامي در سد منجيل

شهرستان طارم با ۴۷ هزار نفر جمعیت از توابع زنجان در همسایگی استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان قرار دارد. وقوع حادثه در روستای هندی کندی طارم بود. شاهدان عینی از کارگران غیر بومی به عنوان افرادی یاد می‌کنند که می‌خواستند با کارگری در بخش کشاورزی درآمد کسب کنند، اما یک مشاجره لفظی باعث مرگ ۲ نفر از آنها شد.

  • پیدا شدن اجساد 

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رودبار با بیان این‌که حادثه مربوط به درگیری یک گروه ۸ نفره بود، گفت: اهالی روستا پس از مصالحه با ۸ کارگر خوزستانی در کلانتری آنها را تعقیب کردند و دوباره در روستای علی‌آباد رودبار با این کارگران درگیر شدند. در نهایت ۶ کارگر به شدت زخمی و راهی بیمارستان و ۲ نفر دیگر ناپدید شدند. پس از تجسس پلیس، اجساد آنها در سد سفیدرود گیلان پیدا شد. سرهنگ «حمید فیضی» با اشاره به این‌که علت مرگ این ۲ کارگر هنوز مشخص نشده است، ادامه داد: ۴ نفر از عاملان اصلی این نزاع دستگیر شده‌اند. وی تصریح کرد: این کارگران برای کار در باغ‌های زیتون به روستای هندی کندی طارم آمده بودند.

  • درگیری در منجیل

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان طارم هم در این‌باره گفت: در این حادثه که عصر یکشنبه (۳۱ شهریور) امسال رخ داد، تعدادی از کارگران غیر بومی با باغداران زیتون در یکی از باغ‌های روستای هندی کندی درگیر شدند. سرهنگ «داود مرادی» اظهار کرد: این درگیری ابتدا به صورت لفظی بود، اما بعد از بالا گرفتن درگیری و مشاجره، فیزیکی شد و باغداران زیتون مورد ضرب و شتم کارگران غیر بومی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: پس از گزارش این حادثه، ماموران انتظامی شهرستان در کوتاه‌ترین زمان در محل درگیری حاضر شدند و اقدام به شناسایی شرکت‌کنندگان در این نزاع کردند. مرادی ادامه داد: پس از ورود ماموران و بررسی جوانب امر و میانجیگری برای پایان دادن به نزاع، از کارگران غیر بومی خواستیم به صورت دسته‌جمعی از روستا خارج شوند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان طارم افزود: با قبول این درخواست، نزاع دسته‌جمعی به پایان رسید و برای جلوگیری از هرگونه تشنج و درگیری مجدد، کارگران غیر بومی در یکی از پاسگاه‌های انتظامی طارم شب را سپری کردند. وی بیان کرد: فردای روز نزاع در روستا به دلیل این‌که باغداران از کارگران غیر بومی شکایت کرده بودند، هر ۲ طرف در دادگستری طارم حاضر شدند که در نهایت با رضایت طرفین پرونده این درگیری مختومه اعلام شد. مرادی با اشاره به حساسیت موضوع افزود: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و برای جلوگیری از هر نوع درگیری مجدد، ماموران نیروی انتظامی طارم، کارگران غیر بومی را تا ۱۵ کیلومتر خارج از حوزه انتظامی شهرستان مشایعت کردند.

  • از ناپدیدشدن تا غرق‌شدگی

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان طارم با تایید درگیری مجدد آنها در حوالی شهر منجیل و حوزه استحفاظی گیلان بیان کرد: طبق اطلاعات به دست آمده، باغداران و کارگران غیر بومی بار دیگر در جاده منجیل-طارم درگیر شدند. از ۸ کارگر، ۶ نفر به شدت مجروح و برای اقدامات درمانی به بیمارستان ۳۱ خرداد منجیل منتقل شدند. مرادی اظهار کرد: بعد از بهبودی کامل مجروحان و ترخیص از بیمارستان، آنها گفتند که ۲ نفر دیگر از دوستانشان به علت شدت درگیری در سد منجیل سقوط کردند و غرق شدند.

این مسئول بیان کرد: با توجه به این‌که نزاع اصلی در حوزه گیلان صورت گرفته بود، علت و نحوه درگیری، از سوی نیروی انتظامی شهرستان رودبار در دست تحقیق و بررسی قرار گرفت. مرادی با تاکید بر فرهنگ‌سازی بین مردم برای جلوگیری از هر نوع نزاع و درگیری به علت موضوعات کوچک، از مردم خواست در صورت برخورد با موارد خلاف قانون و مقررات، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

  • تحقیقات ادامه دارد

تحقیقات درباره این نزاع ادامه دارد، زیرا هنوز مشخص نیست غرق شدن ۲ جوان خوزستانی در سد منجیل به چه علت بوده است؟ آیا علت واقعی غرق‌شدگی است یا آنان به قتل رسیده‌اند؟

کد خبر 457983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha