سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

با فرا رسیدن فصل پاییز روند کاهشی دمای هوا در استان‌های کرمانشاه و کردستان آغاز شده است و اداره کل هواشناسی این استان‌ها پیش‌بینی کرد که این روند کاهشی همچنان ادامه خواهد داشت.

پاییز سرد

همچنین هواشناسی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرده است که پاییز امسال سردتر از سال‌های قبل باشد. به گزارش همشهری، مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود پاییز امسال کرمانشاه سردتر از سال‌های قبل باشد. «محمد خسروی» میانگین بارش‌های سال آبی گذشته استان را ۷۷۵ میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به میانگین نرمال ۶۸ و نسبت به سال قبل از آن ۴۶ درصد رشد داشته است. وی با بیان این‌که در پاییز سال گذشته ۲۹۱ میلی‌متر بارندگی داشتیم که ۷۰ درصد بیشتر از نرمال بود، افزود: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در پاییز امسال ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلی‌متر بارندگی داشته باشیم که به اندازه نرمال یا مقداری بیشتر است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه اظهار کرد: زمستان سال گذشته ۲۵۴ میلی‌متر بارندگی داشتیم که طبق پیش‌بینی‌ها این میزان بارش امسال حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلی‌متر خواهد بود. به گفته خسروی، بارش‌های بهاری سال آبی گذشته کرمانشاه نیز ۲۲۹ میلی‌متر بود که برآوردها نشان می‌دهد این رقم نیز در سال آبی جاری ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلی‌متر باشد. وی با بیان این‌که عمده بارش‌ها را از اواخر مهر تا اوایل آذر داریم، تاکید کرد: بارش‌های موثر «پله» از دهه اول آبان آغاز خواهد شد. وی درباره وضعیت دمای هوا در فصل سرمای امسال نیز یادآور شد: احتمالا امسال پاییز سردتری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: دمای پاییز امسال نیم تا یک درجه سانتی‌گراد بیشتر از نرمال، اما یک تا ۳ درجه سانتی‌گراد کمتر از سال‌های گذشته خواهد بود و سرد بودن هوا در نیمه دوم پاییز مشهودتر است. خسروی درباره وضعیت هوا در ایام اربعین نیز گفت: تا آن زمان ۳ موج بارشی داریم که یکی از آنها به ایام اربعین می‌رسد و یکی دیگر هم مربوط به اواخر همین هفته است که بارش‌های مختصر رگباری دارد. وی در ادامه یادآور شد: باید توجه کنیم دقت این پیش‌بینی‌ها بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است.

  • دمای هوا همچنان کاهش می‌یابد

اداره کل هواشناسی کردستان هم اعلام کرد که وزش باد شدید استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. مدیرکل هواشناسی استان بیان کرد: این وزش باد شدید در استان کردستان تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داد و شدت وزش آن باعث شکل‌گیری غبار و گرد و خاک خواهد شد. «رحیم صدیقی» ضمن اشاره به شرایط و وضعیت جوی حاکم بر استان کردستان طی روزهای آینده گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا پنج‌شنبه جوی نسبتا پایدار در استان کردستان حاکم خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان به وضعیت دمای هوای استان کردستان اشاره کرد و افزود: دمای هوا طی روزهای آینده با شیب ملایمی کاهش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود که این میزان کاهش در مناطق سردسیر استان قابل ملاحظه باشد. وی عنوان کرد: شدت کاهش دمای هوا در استان کردستان به‌ویژه در ساعات شب به نزدیک ۵ درجه بالای صفر خواهد رسید و به همین دلیل انتظار می‌رود که مردم به‌ویژه کشاورزان اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 457977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha