همشهری آنلاین: معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: این معاونت از بخش‌های کلان اقتصادی کشور برای ارزیابی خسارات ناشی از نقض برجام درخواست کرده تا اقدامات حقوقی برای جبران آن را تعبیه کنند.

لعيا جنيدي

به گزارش خانه ملت، لعیا جنیدی روز دوشنبه در توضیح پیگیری معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری برای اخذ خسارات ناشی از نقض برجام، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران موضوع نقض تعهد آمریکا در برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علی‌رغم توافق صورت گرفته را در دادگاه بین‌المللی دادگستری لاهه طرح کرد و دستور موقتی نیز به نفع ایران صادر شد.

وی تصریح کرد: با توجه به دستور صادر شده، سازمان حقوقی دولت به دنبال تامین خسارات ناشی از نقض توافق برجام است. از این رو در تلاش هستیم تا تمام خسارات وارده را مستندسازی کنیم و شرایط جبران آن از سوی ناقضان را فراهم کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری افزود: همچنین از بخش‌های کلان اقتصادی داخلی کشور طبق شاخص‌ها درخواست کردیم تا خسارات ناشی از نقض عهد برجام را به طور کلی را ارزیابی کنند تا بتوان به صورت دقیق پیگیری کرد.

جنیدی یادآور شد: با وجود اقدامات انجام گرفته و در حال انجام، به دنبال راهکار حقوقی و قضایی دیگر نیز هستیم تا خسارات ناشی از نقض برجام را ارزیابی و دریافت کنیم.

کد خبر 457940
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha