مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمایشگاه شهری که من دوست دارم، این فرصت را فراهم کرده تا پیام کودکان به لایه‌های تصمیم‌گیرنده جامعه منتقل شود.

حق‌شناس،نمايشگاه نقاشي كودكان

محمد جواد حق‌شناس در بازدید از نمایشگاه "شهری که من دوست دارم" در گفت‌وگو با شهرنوشت گفت: این‌ نمایشگاه بسیار اتفاق خوبی است. بی تردید این نقاشی‌ها حال تمام افرادی را که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، خوب می‌کند.

او افرود: مسئولانی که شهر را اداره می‌کنند و برای شهر تصمیم می‌گیرند، در این نمایشگاه با دغدغه‌ها، رویاها و علایق فرزندان شهر مواجه می‌شوند. بچه‌هایی که بین ۴ تا ۱۴ سال سن دارند و در این شهر را زندگی می‌کنند، آنچه را برای شهر آرزو داشته‌اند با کمک مدادرنگی و ابزار نقاشی بدون هیچ مزاحمت و دغدغه‌ای نقاشی کرده‌اند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که بیش از ۹ هزار اثر به این جشنواره ارسال شده است، عنوان کرد: هیئت محترم داوران ۱۴۰ اثر را انتخاب کرده اند. این آثار مجموعه بسیار ماندگاری را شکل داده است.

حق‌شناس با تشکر از اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران افزود: این جشنواره شهر را مهمان لحظات و دغدغه های کودکان کرده است. از مسئولین مربوطه درخواست دارم، آثار برگزیده این جشنواره را چاپ کرده و این امکان را برای تصمیم‌سازان و مدیران این شهر فراهم کنند تا با مروری مبتنی بر پژوهش و تحلیل محتوایی این آثار برای شکل دادن به شهری که زندگی بهتر و امن‌تر را برای شهروندان به ارمغان می آورد، فراهم کنند.

او عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم این رویداد را به یک مسابقه سالانه تبدیل کنیم تا هر سال بتوانیم با این مخاطبان، یک همکاری جدی‌تر و علنی‌تری داشته باشیم. اشخاصی که از تصمیمات آن‌ها میلیون‌ها نفر متاثر شوند، باید بدانند که نمی‌توانند برای جامعه و کشور تصمیمی بگیرند که کودکان و تصمیم‌سازان آینده در آن دیده نشوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: نمایشگاه "شهری که من دوست دارم" این فرصت را فراهم می‌کند که پیام کودکان به لایه‌های تصمیم‌گیرنده جامعه منتقل شود. البته مهم‌ترین قسمت این نمایشگاه انتقال پیام‌های آموزشی است. اگر این آثار برای بچه‌ها به پوستر، نقاشی دیواری و ... تبدیل شود و در رسانه‌ها و تلویزیون منتشر شود، آثار آموزشی کم‌نظیری دارد.

حق‌شناس افزود: باید امکانی فراهم کنیم که بین نسل در حال رویش و نسلی که آرام آرام جایش را به جوانان و نسل آینده می‌دهد، پلی برقرار شود.

کد خبر 457899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha