همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس در نخستین هفته اکران در آمریکای شمالی ۹۴ میلیون دلار فروخت و رکورد بهترین افتتاحیه تاریخ سینما را در ماه اکتبر شکست.

واكين فينيكس در فيلم جوكر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تایم، «جوکر» اواخر تابستان جایزه شیر طلایی بهترین فیلم را از جشنواره ونیز برده بود و منتقدان و کارشناسان واکین فینیکس را برای بازی در آن جدی‌ترین گزینه بردن اسکار بهترین بازیگر مرد می‌دانند. رکورد پیشین بهترین افتتاحیه ماه اکتبر با ۸۰ میلیون دلار در دست فیلم ابرقهرمانی «ونوم» و مربوط به پاییز سال گذشته بود.

برخی کارشناسان سینما برای سه روز اول اکران «جوکر» یک گیشه ۵۰ میلیون دلاری پیش‌بینی کرده بودند اما وقتی فیلم فقط در روز اول ۳۹ میلیون دلار فروخت، گمانه‌زنی‌ها تا ۱۰۰ میلیون دلار بالا رفت. رقم ۳۹ میلیون دلار بیشترین فروش بلیت برای یک فیلم در ماه اکتبر در روز اول اکران است. استودیو برادران وارنر اعلام کرد مجموع فروش «جوکر» در هفته اول اکران در جهان ۲۳۴ میلیون دلار است؛ ۱۴۰ میلیون دلار بازار بین‌المللی و ۹۴ میلیون دلار بازار آمریکا.

پل دراگارابدیان، کارشناس ارشد گیشه در سایت کام‌سکور درباره فروش شگفت «جوکر» در هفته اول اکران گفت: «از همان زمان انتشار نخستین تیزرهای تبلیغاتی، فیلم فیلیپس پربحث‌ترین پروژه سینمایی سال بود؛ یک اتفاق سینمایی که باید در سینما دیده شود و سرنوشت آن در گیشه با تحسین منتقدان کم و بیش تضمین شده بود. «جوکر» با بازی خارق‌العاده فینیکس و انبوه جنجال‌های حاشیه‌ای بار خود را بست.»

پس از رونمایی در جشنواره ونیز، منتقدان درباره «جوکر» به دو دسته تقسیم شدند؛ برخی آن را ستودند و گروهی دیگر فضای تیره و انبوه کشتارهای فیلم را شایسته ستایش ندانستند. البته کارشناسان منتظر رقم فروش بلیت‌های «جوکر» در هفته دوم اکران هستند؛ آماری که بیش از هر چیز به واکنش هواداران و تماشاگران بستگی دارد. هر چند به نظر می‌رسد فیلم گام اول را در فصل جوایز سینمایی محکم برداشته است.

«جوکر» در ۴۳۷۴ سینما در آمریکا و کانادا روی پرده رفت و در هفته اول اکران ۶۶ درصد تماشاگران در گروه سنی زیر ۳۵ سال بودند. معمولا جوان‌ترها به فیلم‌های محبوب خود امتیاز بالا می‌دهند و همین امتیازها می‌تواند به فروش بهترین «جوکر» در هفته دوم کمک کند.

کد خبر 457898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha