یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فلاح الجزایری، استاندار بغداد از سمت خود استعفا و شورای استانی نیز با اجماع آراء با درخواست استعفای وی موافقت کرد.

فلاح الجزایری

به گزارش یورونیوز، تلویزیون رسمی عراق با اعلام این خبر افزود: شورای استانی بغداد به دنبال یافتن جایگزینی برای الجزایری است.

این استعفا در پی آن اعلام شد که برخی از شهرهای عراق از جمله بغداد از سه‌ شنبه گذشته در اعتراض به فساد، عدم جدیت برای مبارزه با آن و بیکاری شاهد تظاهرات اعتراضی بود که در نتیجه آن، شماری از معترضان کشته یا زخمی شدند.

بر اساس گزارش های مختلف، از دیروز از شدت اعتراض ها و ناآرامی ها کاسته شده است.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق روز پنجشنبه در سخنرانی خود تاکید کرد که «عده معدودی» تلاش می کنند تظاهرات اعتراضی در برخی شهرهای این کشور را از روند مسالمت‌آمیز خارج کنند. وی به معترضان عراقی وعده داد که به مطالبات مشروع آنها پاسخ دهد.

در همین راستا هیات دولت عراق امروز (یکشنبه) در پاسخ به خواسته های تظاهرکنندگان و مطالب ذکر شده در خطبه نماز جمعه مرجعیت دینی، ضمن برگزاری جلسه فوق العاده به ریاست نخست وزیر این کشور، اولین بسته از مصوبه های مهم خود را اعلام کرد.

هیات دولت عراق از تمامی وزارت خانه ها و طرف های ذیربط خواست تا تمامی این مصوبه ها را به اجرا درآورند.

دولت عراق همچنین در نظر دارد دومین بسته از مصوبه های مربوط به انجام اصلاحات و تحقق بخشیدن به خواسته های تظاهرکنندگان را در جلسه بعدی مورد بحث و بررسی قرار دهد و اتخاذ تصمیمات لازم را در جلسات آتی ادامه دهد.

کد خبر 457823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha