همشهری آنلاین: آموزش میدانی «بررسی منطقه عملیات» برای نیل به اهداف آموزشی مورد نظر دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) در منجیل آغاز شد.

آموزش

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، آموزش میدانی «بررسی منطقه عملیات» دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس)   به منظور ارائه یک الگوی آموزشی عینی با حضور دانشجویان این دانشگاه و دانشجویان مهمان از کشورهای دوست و هم پیمان کره شمالی، هند، پاکستان، عمان و تنی چند از اساتید دافوس به مدت چهار روز در مرکز آموزش تفنگداران نیروی دریایی ارتش در منجیل برگزار می شود.

ارتقاء سطح کیفی و کمی آموزش‌های نظری دانشجویان دافوس در بحث طرح‌ریزی اطلاعات، تقویت قدرت تجزیه و تحلیل دانشجویان در محیط عملیاتی ناهمطراز، آشنایی با تنوع  اقلیم‌ها در بررسی منطقه عملیات، تقویت حس کار گروهی و مشترک دانشجویان در بررسی منطقه عملیات، تعامل و همکاری با سایر نیروها، تقویت حس اعتماد به نفس و آشکار کردن خلاقیت ذهنی دانشجویان، اهداف مورد نظر این دانشگاه از آموزش میدانی بررسی منطقه عملیات است.

در این دوره آموزشی دانشجویان در راستای بررسی عینی منطقه عملیات به مناطق لوشان و سیاه پوش، رودبار و رستم آباد و ارتفاعات آسمان سرا که دارای اقلیم متنوع کوهستان، جنگل، آب و دشت است، اعزام شده و از نزدیک و به صورت عملی با نظارت اساتید دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) نسبت به بررسی منطقه عملیات و برآوردهای اطلاعاتی و عملیاتی و همچنین طرح‌ریزی عملیات از روی نقشه و با توجه به شرایط جو، زمین و دشمن اقدام می‌کنند.

گفتنی است، در این آموزش چهار روزه سعی خواهد شد که تلفیقی از آموزش‌های نظری، تجارب خدمتی، انتقال تجربه اساتید در محیط صحرا با چهار اقلیم دریا، دشت، جنگل و کوهستان به دانشجویان منتقل شود.

محمد صالح ضیایی فرماندار شهرستان رودبار در جمع دانشجویان دافوس با تاکید بر نقش مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل در هشت سال دفاع مقدس، گفت: این مرکز رادمردانی را پرورش داده که رشادت های آنان در دفاع مقدس و خصوصا در مقاومت در برابر هجوم دشمن بعثی به خرمشهر همواره غرور آفرین بوده است.

وی افزود: مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل در مسیر صیانت از انقلاب و آرمان های آن همواره پیش قدم و فداکارانه در عرصه حضور داشته است؛ نیروهای مسلح با رشادت و ایثار خود امید را در دل دوستان انقلاب و یاس و نا امیدی را در دل دشمنان انقلاب ایجاد کردند.

کد خبر 457802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha