مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان فضایی آمریکا (ناسا) پس از لغو اولین راهپیمایی فضایی زنان فضانورد در ماه مارس، تلاش دیگری را برای راهپیمایی فضایی آنها در روز ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) برنامه‌ریزی کرده است.

زنان فضانورد عازم اولين راهپيمايي فضايي

به گزارش ایرنا به نقل از سی.ان.ان، ناسا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در نظر دارد که در روز ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) یک راهپیمایی فضایی توسط دو فضانورد زن به نام‌های «کریستینا کوخ» و «جسیکا میر» انجام دهد.  

این در حالی است که در ماه مارس، کوخ قصد داشت این راهپیمایی فضایی را به همراه فضانورد زن دیگری به نام «آن مک کلاین» که اکنون به زمین بازگشته است، انجام دهد. در ماه مارس، ناسا این راهپیمایی فضایی را به دلیل محدود بودن سایز لباس‌های فضانوردی در ایستگاه بین‌المللی فضایی لغو کرد. تصمیم انجام این پیاده‌روی فضایی توسط خود مک کلاین گرفته شده بود و بقیه اعضای گروه نیز از این تصمیم حمایت کردند.  

کوخ در پاسخ به سوالی که آیا این بار، سایزهای متناسب لباس‌های فضانوردی در ایستگاه بین‌المللی فضایی موجود است یا خیر، گفت: الان دو لباس فضانوردی با سایز متوسط در این ایستگاه موجود است و این راهپیمایی فضایی با این دو لباس انجام می‌شود.

کوخ ادامه داد که وی و همکارش «میر» آموزش‌های خود را در  شش سال گذشته با لباس‌های فضانوردی با سایز متوسط انجام داده‌اند.   

کوخ ماه اکتبر سه راهپیمایی فضایی انجام خواهد داد که اولین راهپیمایی فضایی امروز ششم اکتبر (۱۴ مهر) به همراه «اندرو مورگان»، دومی در روز ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) باز هم به همراه مورگان و سومی در روز ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) به همراه میر انجام خواهد شد.  

کوخ ۱۴ مارس در اولین ماموریت فضایی خود وارد ایستگاه بین‌المللی فضایی شد و تا فوریه ۲۰۲۰ در این ایستگاه می‌ماند که طولانی‌ترین پرواز فضایی توسط یک زن محسوب می‌شود.  

این در حالی است که میر هفته جاری در اولین ماموریت فضایی خود وارد ایستگاه بین‌المللی فضایی شد. میر علاوه بر راهپیمایی فضایی که با کوخ انجام خواهد داد یک راهپیمایی فضایی نیز با « لوکا پارمیتانو» فضانورد سازمان فضایی اروپا خواهد داشت.

کد خبر 457787
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha