یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: میرتا مونوز در ۷۰ سالگی پیرترین زنی لقب گرفت که مسیر ۶۰ کیلومتری موسوم به جاده مرگ را در بولیوی با دوچرخه رکاب زده است.

زن 70 ساله در جاده مرگ بوليوي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، ساختن یک جمله با عبارت‌های ۷۰ سال، جاده مرگ و دوچرخه شاید عجیب‌ترین کار دنیا باشد. مسیر ۶۰ کیلومتری جاده یونگاس شهرهای لاپاز و کورویکو را در بولیوی به هم می‌رساند؛ جاده‌ای که از جنگل‌های هم‌سطح زمین آغاز می‌شود و تا بلندی ۳۳۰۰ متری قله‌های رشته‌کوه آند بالا می‌رود. مه، باران، سنگ‌های کوهستانی و پرتگاه‌های خطرناک جاذبه‌های اصلی مسیری هستند که جان هزاران انسان را گرفته است.

خانم میرتا مونوز که چند سال پیش ناگهان پسرش را از دست داده بود، به توصیه اعضای خانواده و یک دوست روانشناس به دوچرخه‌سواری روی آورد. این زن ۷۰ ساله امسال در رقابت دوچرخه‌سواری اسکای‌ریس در جاده مرگ شرکت کرد و یک رکورد شکست؛ پیرترین زن دنیا که توانسته این مسیر ۶۰ کیلومتری را روی زین یک دوچرخه پشت سر بگذارد.

مونوز پس از گذشتن از خط پایان جاده مرگ به خبرنگاران گفت: «دوست روانشناسم به من گفت با رکاب زدن می‌توانم از درد عبور کنم و خودم را از نو بسازم. اصلا قرار نبود رکوردی شکسته شود. هر چه پیش می‌رفتیم فقط سربالایی بود و سربالایی بدون یک لحظه استراحت.»

این مادربزرگ بولیویایی که از بانیان رقابت اسکای‌ریس در جاده مرگ است، بیش از رقابت کردن دوست دارد با شش نوه خود دوچرخه‌سواری کند. او امیدوار است بزرگ‌ترین نوه‌اش که به زودی ۱۸ ساله می‌شود، راهش را دنبال کند و وارد این مسیر شود.

کد خبر 457776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha