یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا یکشنبه و دوشنبه ۱۴ و ۱۵ مهر بارش‌ها به صورت رگبار و در بخش‌های مستعد به صورت تگرگ، در مناطق جنوبی کشور ادامه خواهد داشت.

ادامه بارش‌ها در مناطق جنوبی کشور

به گزارش ایرنا، امین حسین نقشینه روز یکشنبه گفت‌: امروز و فردا فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور ادامه دارد و برای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب استان کرمان، جنوب و جنوب شرق فارس، دریای عمان و سواحل آن، تنگه هرمز و جزایر آن رگبار شدید باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی گفت: این وضعیت می‌تواند امروز و فردا برای غرب دریای عمان، بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز تلاطم و مواج بودن را به همراه داشته باشد که بر این اساس توصیه می‌شود تا از تردد قایق‌های سبک و تفریحی در این مناطق اجتناب شود.

نقشینه ادامه داد: در مناطق مستعد در جنوب شرق کشور بارش‌ها به صورت تگرگ دور از انتظار نیست.

وی درباره هوای شمال کشور گفت: چهارشنبه و پنج‌شنبه با شمالی شدن جریانات جوی بر روی دریای خزر، بارش‌های پراکنده را در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر یعنی استان‌های گیلان و مازندران و اردبیل به همراه دارد.

  • وزش باد شدید در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر رشد ابر خواهد داشت، فردا بعد از ظهر شرایط برای وزش باد شدید فراهم خواهد شد؛ کمینه دمای امروز مهرآباد ۱۵ و شمیرانات ۱۱ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز مهرآباد ۲۷ و شمیرانات ۲۵ درجه بالای صفر خواهد رسید. همچنین کمینه دمای امروز صبح فیروزکوه ۲، آبعلی ۷ و دماوند ۸ درجه بالای صفر بود.

نقشینه گفت: شهرکرد و بجنورد با دمای ۲ درجه بالای صفر و اهواز ۳۷ درجه و بوشهر ۳۵ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 457755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha