همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با تأکید براینکه قدرت‌های زورگو درآینده مجبور به همکاری با ایران می‌شوند،هشدار داد: هر قطعنامه جدید علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز و قانونی ایران، شلیکی به شورای امنیت به عنوان بنیان سازمان ملل است و با این اقدام دیگر اعتباری برای شورای امنیت باقی نمی‌ماند.

ایرنا به نقل پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری گزارش داد: دکتر محمود احمدی نژاد در گفت و گوی اختصاصی با روزنامه ال‌پائیس اسپانیا گفت : بسیار روشن است که تصمیمات گذشته شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای ایران بر اساس اطلاعات غلط بوده است.

رییس جمهوری در این مصاحبه که با حضور خاویر مورنو مدیر و انخلس اسپی نوسا خبرنگار این روزنامه اسپانیایی انجام شد، اظهار داشت: تکرار اشتباه و صدور قطعنامه جدید حیثیت شورا را از بین می‌برد و کسانی ضرر می کنند که تا امروز از وجود شورای امنیت سود برده و دارای امتیاز ویژه و حق وتو هستند و اینها باید دلشان برای شورای امنیت بسوزد.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز دشمنان ایران در بن بست هستند و ملت ایران برای دستیابی به تعالی و پیشرفت در مسیر قانونی خود حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران برای خروج از بن‌بست سه راه پیش رو دارند.

راه اول ،راه عاقلانه است یعنی بگویند اشتباه کرده‌ایم که به نفع همه است. راه دوم اینکه، سکوت کنند که تقریبا مثل راه اول است. اما راه سوم، اشتباه گذشته را با اشتباه دیگری جبران کنند. این به ضرر ملت ایران نیست اما به ضرر آن‌ها است و این انتخاب با خودشان خواهد بود.

رییس جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل چه کار می‌کنید؟ تصریح کرد: همان کاری که با قطعنامه قبلی کردیم با قطعنامه جدید هم می‌کنیم.

رییس جمهوری اضافه کرد: ما یاد گرفته‌ایم چگونه زندگی کنیم اما برای آن‌ها متاسف هستیم، چرا که با ملت ایران نمی‌توان اینگونه مقابله کرد.

ایرانیان هر روز پیشرفت می‌کنند و آنها در آینده مجبور می‌شوند با ایران همکاری کنند اما آن روز شرایط ملت ایران با امروز متفاوت خواهد بود.

احمدی نژاد تاکید کرد: اگر قدرت‌های زورگو امروز شرایط ملت ایران را نپذیرند، در آینده دچار مشکل می‌شوند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه شرایط ملت ایران در موضوع هسته‌ای بر اساس پیشرفت در فعالیت‌های هسته‌ای تغییر می‌کند، تصریح کرد: دو سال و نیم پیش در سازمان ملل به منظور تشکیل کنسرسیوم برای غنی‌سازی، پیشنهادی دادیم اما قدرت‌های زورگو استقبال نکردند که بعدها خودمان به آن دست یافتیم و امروز دیگر نیازی به آنها نداریم.

دستیابی به دانش هسته‌ای، بهانه برای فشار به ملت ایران

رییس جمهوری در این مصاحبه، موضوع هسته‌ای را دارای دو جنبه سیاسی و حقوقی برشمرد و با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مرجع بررسی موضوع هسته‌ای از منظر حقوقی است، گفت: از نظر ما بحث حقوقی با گزارش اخیر آژانس تمام شده است زیرا به صراحت اعلام کرده تمام مسایل ما با ایران حل شده و هیچ انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای مشاهده نشده است.

دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد: آژانس همچنین اعلام کرده که درباره ادعاهای آمریکا مدرکی پیدا نکرده است.

رییس جمهوری جنبه سیاسی موضوع هسته‌ای ایران را ناشی از دشمنی‌های برخی کشورهای غربی با ملت ایران دانست و تاکید کرد: ‪ ۳۰‬سال است که از راه‌های مختلف با ما مخالفت می‌کنند که برای ما جدید نیست.

احمدی نژاد اظهار داشت: قدرت‌های زورگو خوشحال نیستند که از نظر حقوقی موضوع ما با آژانس حل شده است. برای آن‌ها دستیابی ایران به دانش هسته‌ای مهم نیست بلکه تنها بهانه است.

ضرورت تشکیل گروه حقیقت یاب برای ریشه یابی حادثه ‪ ۱۱‬سپتامبر

رییس جمهوری در ادامه گفت و گو با روزنامه ال‌پائیس با اشاره به حادثه ‪ ۱۱‬سپتامبر تصریح کرد:مساله آنقدر مهم است که باید گروهی حقیقت یاب ریشه یابی و اعلام کنند تا مساله تمام شود زیرا تا امروز هم کسی درباره این حادثه محاکمه نشده است.

احمدی نژاد باتاکید براینکه پرواز یک هواپیما و برخورد آن به ساختمان برج‌ها، بدون اطلاع شبکه اطلاعاتی و ناوبری امکان ندارد، اظهار داشت: تردیدها آن وقت بیشتر می‌شود که این حادثه بهانه هجوم به خاورمیانه شد و هنوز هم به بهانه آن عده‌ای سرکوب می‌شوند.

آمریکا برای توجیه شکست خود در عراق دیگران را متهم می‌کند

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: درحادثه ‪ ۱۱‬سپتامبر تعدادی انسان کشته شدند اما بعد از این حادثه و به بهانه آن تا امروز ده‌ها هزار نفر در افغانستان و صدها هزار نفر در عراق کشته شده اند.

دکتر احمدی نژاد با رد ادعای حمایت ایران از گروه‌های نظامی در عراق، تاکید کرد: ایران اگر بخواهد با آمریکا در عراق مقابله کند شرایط زود عوض می‌شود چرا که ایران قدرتش خیلی زیاد است. آمریکا چون شکست خورده است، می خواهد توجیهی برای مردم کشورش داشته باشد.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مردم یک کشور با اشغالگران مبارزه می کنند،گفت: آمریکایی‌ها اشغالگرند و می‌دانند ملت عراق آنها را دوست ندارند.

وی افزود:مشکل آمریکایی‌ها این است که فهم درستی از فرهنگ مردم منطقه ندارند و فکر می‌کنند همه چیز را با موشک، هواپیما، تفنگ و هفت تیر می‌توان حل کرد اما باید بدانند اینجا مناسبات انسانی برقرار است.

امروز ملت‌ها مخالفان آمریکا را انتخاب می‌کنند

احمدی نژاد با بیان اینکه دولت عراق، مستقل و از طرف مردم انتخاب شده است، اظهار داشت: به همین دلیل اشغالگران بیرون نمی‌روند زیرا اگر دولت عراق طرفدار آمریکا بود، آنها بیرون می‌رفتند.

رییس جمهوری تصریح کرد: هرجای دنیا مردم آزاد باشند رای شان ضد آمریکا است. هر جا انتخابات آزاد باشد، مردم مخالفان آمریکا را انتخاب می‌کنند.

غیرآزادانه‌ترین انتخابات در آمریکا

احمدی نژاد بااشاره به اینکه غیر آزادانه‌ترین انتخابات دنیا در آمریکا انجام می‌شود زیرا مردم آمریکا مجبور بین دو انتخاب هستند، گفت: مردم آمریکا هیچ علاقه‌ای به دخالت در مسایل سیاسی و سیاست‌های دولتمردان آمریکا ندارند و به همین دلیل کمترین سطح مشارکت در این کشور است زیرا امروز مردم آمریکا صحنه سیاسی این کشور را متعلق به خودشان نمی‌دانند و به آن اعتماد ندارند.

رییس جمهوری مردم آمریکا را علاقه مند به صلح، دوستی و برادری معرفی و تاکید کرد: مردم آمریکا خواهان تحول، هم درمسایل داخلی و هم در سطح جهانی هستند.

بعید است اجازه بدهند اوباما رییس جمهور شود

دکتراحمدی نژاد در ادامه گفت و گو با روزنامه ال‌پائیس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه"اگر اوباما پیروز شود اعلام کرده‌آمادگی دارد با ایران جلسه بگذارد و با شما دیدار کند. آیا از طرف شما هم آمادگی وجود دارد؟"، اظهارداشت: دو سال است که اعلام می‌کنم آمادگی دارم با بوش در نیویورک و در حضور خبرنگاران مناظره‌کنم. گفتگو مشکلی ندارد اما بعید می‌دانم اجازه دهند اوباما بیاید و ریس جمهور شود.

مناسبات قدرت در آمریکا مشخص است. آنها در قدرت بسیار خشن عمل می‌کنند و رای مردم تضمین شده نیست.

قطع روابط واشنگتن و تهران به نفع ملت ایران شد

رییس جمهوری با بیان اینکه آمریکایی‌ها تصور می‌کردند قطع رابطه با ایران نوعی مجازات است، گفت: ما از آن استقبال کردیم زیرا به نفع ما شد و ایران پیشرفت و رشد کرد.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به علاقه مندی ایران به توسعه روابط با همه کشورها خاطرنشان کرد: ما علاقه مندیم با همه کشورها به جز رژیم صهیونیستی رابطه داشته باشیم.

ملت ایران در طول تاریخ خیرخواه سایر ملت‌ها بوده است

رییس شورای عالی امنیت ملی کشور با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ همیشه خیرخواه سایر ملت‌ها بوده و هیچ نشانه‌ای از تجاوز ملت ایران به کشورها مشاهده نمی‌کنید، گفت: ملت ایران امروز هم همان ملت است و همه اقدامات ما دفاعی است و همیشه دفاع کرده‌ایم.

ملت ایران نظام ظالمانه حاکم بر جهان را نمی‌پذیرد

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران همواره در مناسبات جهانی و در صحنه علم و فرهنگ و تمدن بسیار اثر گذار بوده است، اظهارداشت: تمدن ایران سرشار از پاکی، دوستی و صلح و برادری است و به همین دلیل در شرایطی که ادبیات حاکم بر جهان زور، اشغالگری و تجاوز است، پیام و حرف ملت ایران برجسته و در همه دنیا منعکس می‌شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه طبیعی است که امروز دیدگاه ملت ایران در دنیا به وفور مطرح شود، تصریح کرد: ملت ایران نظام ظالمانه حاکم بر جهان را نمی‌پذیرد.

حضور در فضا حق ملت ایران است

احمدی نژاد در این مصاحبه با رد ادعاهایی مبنی بر اینکه موشک کاوشگر ایران توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را دارد، گفت: موشک اخیر، فضاپیما است و برای پرتاب ماهواره آزمایشی از آن استفاده شد. حق ما است که به خاطر مخابرات، اطلاعات و صدا و سیما در فضا حضور داشته باشیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه فعالیت‌های ایران آشکار است اما فعالیت‌های برخی کشورها کاملاً سری بوده است، اظهار داشت: کسانی که همیشه علیه ایران ادعا می‌کنند خودشان پایه و عامل جنگ‌ها درجهان هستند.

در قرن بیستم دهها جنگ اتفاق افتاد و الان نیز چند جنگ وجود دارد. در کدامیک از این جنگ‌ها ایران شروع‌کننده بوده است و در کدام یک آمریکا و برخی کشورها؟ احمدی نژاد بااشاره به کشته‌شدن صدها میلیون نفر درجنگ اول و دوم جهانی گفت: همان‌ها که جنگ راه انداخته‌اند، ایران را متهم می‌کنند. در حالی که ما فقط ‪ ۸‬سال دفاع کردیم. آن هم در مقابل کسی که از حمایت همین کشورها برخوردار بود.

رییس جمهوری اسلامی ایران در پایان مصاحبه با روزنامه ال‌پائیس تصریح کرد: ملت ایران زنده و به همه مسایل حساس است و درباره همه مسایل اظهار نظر می‌کند و هرجا اشکال ببیند، انتقاد می‌کند که باعث اصلاح و پیشرفت است.

کد خبر 45772

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز