سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون و باراک اوباما روز سه شنبه 4 مارس در چارچوب انتخابات داخلی حزب دموکرات آمریکا در ایالت‌های اوهایو، تگزاس، ورمونت و جزایر رود، به مصاف یکدیگر می‌روند.

به نوشته ال موندو، در این سه شنبه کوچک (در مقابل سه شنبه بزرگ که انتخابات احزاب دموکرات و جمهوریخواه در 24 ایالت برگزارشد) باراک اوباما و هیلاری کلینتون برای کسب 360 هیئت نمایندگی با یکدیگر رقابت خواهند داشت. از این 360 هیئت نمایندگی 330 هیئت نمایندگی به ایالات تگزاس و اوهایو تعلق دارند.

بر اساس نظر سنجی‌های انجام شده در حالی که هیلاری کلینتون در ایالت اوهایو 5 یا شش امتیاز بیش از اوباما کسب خواهد کرد، در ایالت کلیدی تگزاس احتمال دارد دو کاندیدا نتایج برابری کسب کنند.

گفته می‌شود به دلیل ترکیب جمعیتی ایالات اوهایو و تگزاس بیشتر رای دهندگان از هیلاری کلینتون حمایت خواهند کرد. 35 درصد جمعیت ساکن در ایالت تگزاس را اسپانیایی زبانان تشکیل می‌دهند که بر اساس روندی که تا کنون در انتخابات داخلی حزب دموکرات در پیش گرفته شده انتظار می‌رود از هیلاری کلینتون حمایت کنند.

در دیگر سو و در ایالت اوهایو نیز انتظار می‌رود کارگران صنعتی که بخش مهمی از رای دهندگان حزب دموکرات را به خود اختصاص می‌هند، رای خویش را به نفع هیلاری کلینتون واریز کنند.

اگر نتایج نظر سنجی‌ها درست از آب درآیند، هیلاری کلینتون را باید پیروز انتخابات در دو ایالت تگزاس و اوهایو دانست که این دو پیروزی می‌تواند وی را از وضعیت خطرناکی که در آن گرفتار آمده نجات دهند.

در یک میتینگ سیاسی که اخیرا برگزار شد، بیل کلینتون رییس جمهوری سابق آمریکا به این نکته اذعان کرد که هیلاری باید در هردو ایالت تگزاس و اوهایو برنده شود، زیرا در صورتی که در یکی از این دو ایالت شکست بخورد. کاندیداتوری نهایی وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر می‌تواند بدل به یک ماموریت غیر ممکن شود.

اگرچه اوباما تا کنون بر اساس برآوردهای انجام شده، 1,400 هیئت نمایندگی کسب کرده و باید برای انتخابش به عنوان کاندیدای نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، 2025 هیات نمایندگی کسب کند.

اما در صورتی که هیلاری کلینتون نتواند اختلافتاش را در هیات نمایندگی‌ها با اوباما کاهش دهد آنگاه می‌توان از فردای انتخابات در تگزاس و اوهایو اوباما را کاندیدای احتمالی حزب دمورکات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانست.

کد خبر 45766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز