همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار کاهش قابل ملاحظه تعداد کارمندان شورای امنیت ملی شده است.

كاخ سفيد

ایسنا نوشت: این اقدام از سوی برخی از منابع مطلع به عنوان بخشی از تلاش‌های کاخ سفید در راستای کاستن از فعالیت های بخش سیاست خارجی دولت آمریکا توصیف شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این درخواست از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا توسط میک مولوینی، رئیس دفتر کاخ سفید و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا اخیرا به کارمندان شورای امنیت ملی این کشور اعلام شد.

کاهش تعداد کارمندان شورای امنیت ملی آمریکا که اکنون  ۳۱۰ کارمند دارد، به صورت تدریجی صورت خواهد گرفت.

در گزارش بلومبرگ همچنین اشاره‌ای به تعداد دقیق کاهش نیروها در این آژانس اشاره ای نشده است.

شورای امنیت ملی آمریکا در سال ۱۹۴۷ در زمان حکومت هری ترومن برای هاهنگی گار وزارت خارجه و نهادهای نظامی در راستای مبارزه با اتحاد شوروی تاسیس شده است.

کاهش قابل ملاحظه تعداد کارمندان شورای امنیت ملی آمریکا در شرایط آغاز تشریفات استیضاح ترامپ صورت می گیرد.

«نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا روز ۳ مهرماه رسماً آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح‌شده در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ترامپ در این مکالمه تلفنی تلاش کرده رئیس‌جمهور اوکراین را برای تحقیقات فساد از کسب و کار «جو بایدن» و پسر او «هانت» تحت فشار قرار دهد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال اخیراً گزارش داد ترامپ در بخشی از آن مکالمه اعطای کمک نظامی به اوکراین را به انجام این تحقیقات منوط کرده است.

کلید زدن استیضاح روندی پیچیده و پر پیچ و خم دارد. رئیس‌جمهور را به دلیل ارتکاب هر جرم معمولی هم نمی‌توان استیضاح کرد و طبق بند ۴ ماده ۲ قانون اساسی آمریکا این کار فقط در صورتی مجاز است که او طبق ادله متفن مرتکب جرائم سنگینی مانند «خیانت، ارتشا و سایر تخلفات و جرائم مربوط به افراد عالی‌رتبه» شده باشد.

فرایند کار، از مجلس نمایندگان آغاز می‌شود و در صورتی که اکثریت قانونگذاران در این مجلس (نصف به علاوه یک) موافق استیضاح باشند، روند کار به جریان خواهد افتاد.

کد خبر 457644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha