همشهری آنلاین: فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ از ایجاد ۱۵ پایگاه در مساجدی که پس از اجرای طرح پاکسازی در محلات شوش، مولوی، هرندی و بازار فعالیت خود را از سر گرفتند خبر داد.

یزدی

به گزارش ایسنا، سردار یزدی در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح پاکسازی، ترمیم و تثبیت مناطق شوش، مولوی، بازار و محله هرندی از  خرده فروشان، توزیع کنندگان و معتادین متجاهر گفت: مسئله محله هرندی با تلاشی که صورت گرفته امروز از حالت قبل خارج شده و شاهد وضعیت مناسبتری هستیم ما در این محله یک حوزه خواهران ایجاد کرده‌ایم و در مجموع حدود ۱۵ پایگاه در مساجدی که پس از طرح پاکسازی در این محلات فعالیتشان از سر گرفته شده، ایجاد کرده ایم.

وی افزود: گشت‌های محله محور هر روز پس از اقامه نماز مغرب به صورت مستمر در این محلات انجام می‌شود تا در این عرصه به نیروی انتظامی کمک کنیم.

وی تاکید کرد: در این محلات برگزاری جشن‌های مختلف با کمک بسیج انجام می‌شود تا محلات از حالت رکود خارج شوند. همچنین آموزش‌ها برای نوجوانان در حوزه‌های مختلف به صورت مستمر انجام می‌شود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با اشاره به ایجاد درمانگاه تخصصی در محدوده پاکسازی شده گفت: توزیع سبد کالا و توزیع لوازم التحریر همزمان با آغاز سال تحصیلی سبب شد بخشی از مسئله محرومیت زدایی در این محدوده‌ها به خوبی دنبال شود امیدواریم جمع این اقدامات محله را از شرایط قبلی خارج کند و وضعیت آن را بهبود بخشد. البته در این مسیر نیازمند کمک به اقشار مردم از جمله خیرین هستیم.

وی ادامه داد: در کمک به شناسایی و پاکسازی سایر محلات تهران که چه خودشان زمینه داشته و یا متاثر از پاکسازی هرندی ممکن است به کلونی‌ها تبدیل شود، مشارکت جدی داشته‌ایم. همچنین در بحث بازپروی و جامعه پذیری حدود ۶۰ درصد کسانی که از نظر سم زدایی موفق به بازپروری شده بودند امروز با کمک ما  به جامعه برگشتند در میان آنها افرادی وجود داشتند  که بعضا هشت سال بود با خانواده خود هیچ ارتباطی نداشتند ما با کمک کسبه محله و امام جماعات جشنی گرفتیم و آنها را راهی خانواده کردیم افرادی که بعضا از همسران خود جدا شده بودند یا پدر و مادر آنها را نمی‌پذیرفتند. که به حمدالله به خانواده بازگشتند.

سردار یزدی در بخش دیگری از سخنان خود به عنوان یک هشدار گفت: شکست همه طرح‌های گذشته به دلیل عدم استمرار و تلاش برای پیگیری اجرای طرح ها بوده، بعضا ما در محلات حضور داریم و مشاهده می‌کنیم که پس از شش ماه در مرحله‌ای قرار می‌گیریم که قانون کمک می‌کند این افراد به مرحله قبل برگردند برای مثال در حال حاضر ۹۰ نفر در اردوگاه ضیائیان باقی ماندند و درخواست می‌کنند که در آن جا بمانند چرا که در بیرون از اردوگاه ممکن است شرایط به گونه‌ای آنها را به گذشته برگرداند.

وی افزود: همچنین گاهی برخی افراد که با حکم قضایی بیرون آمدند دوباره به حالت قبل برگشتند لذا خواهش من از بهزیستی، شهرداری و دانشگاه‌های علوم پزشکی این است که برای کسانی که بی خانمان هستند چاره اندیشی شود تا دوباره به شرایط قبل برنگردند. مراکز بهاران و اردوگاه‌هایی در داخل شهر احداث کردیم، لذا امروز در شهر نمی‌توانیم فردی که معتاد است با معتاد متجاهر و معتاد بی خانمان تفکیک کنیم. امیدوارم طرح پاکسازی به جدیت استمرار پیدا کند.

کد خبر 457640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha