همشهری آنلاین: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: کسانی که دشمن را تشویق به حمله کنند و اصرار داشته باشند که دشمن به ما حمله کند، بدانند که در درگیری خودشان بیشترین آسیب را خواهند دید و کشورهایی که مشوق باشند، هیزم آتش خواهند بود و خودشان هم در آن آتش می سوزند.

غلامرضا جلالی

سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی روز شنبه در همایش ملی مصون سازی زیرساخت ها و صیانت از مردم که با حضور شهرداران و روسای شوراهای سراسر کشور در وزارت کشور برگزار شد، افزود: درگیری ها لایه های مختلف شده است؛ بنابراین باید تلاش کرد که در این شرایط لایه های متفاوت درگیری ها را بشناسیم و در شرایط بهتر بتوانیم قرار بگیریم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب هم همواره تاکید دارند که درگیری ها در حال حاضر در لایه‌های مختلفی به خصوص در فضای های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در موضوع دیپلماسی مسائلی را پیش رو قرار دادند و با نفوذ برخی از افراد و کشورها پیشنهادهایی نیز مطرح شد و مسئولان نیز تلاش کردند که از شرایط به نحو احسن استفاده کنند تا منابع کشور حفظ شود.

وی تصریح کرد: در لایه نظامی نیروهای مسلح و مردم نشان دادند که این آمادگی را به صورت کامل دارند و این آمادگی هم به دشمنان تفهیم شد که موجب نوعی بازدارندگی در منطقه شده است.

سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی تاکید کرد: در مباحث نظامی کشور نیروهای مسلح و مردم شجاعانه با دشمنان برخورد خواهند کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه نیازمند قانونی مدرن برای پدافند غیرعامل با رویکرد مردم محور هستیم، گفت: سند راهبردی پدافند شهری تصویب شده است و ظرف هفته آینده ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: با تدبیر رهبر معظم انقلاب اکنون دست برتر را داریم و این سبب شده که دشمن برای مذاکره التماس کند چون اکنون به قدرت ایران واقف است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه آمادگی در لایه های دفاعی سبب شکل‌گیری قدرت بازدارندگی دفاعی کشور شده است، تصریح کرد: واحد آتش به اختیار ما پهپاد آمریکایی را با شجاعت ساقط می‌کند و این کار معادلات سیاسی جهان را تغییر می دهد و به همگان می فهماند که اراده نظامی ایران دست برتر و غالب را دارد. همین سبب می‌شود گزینه‌های آمریکا که تا دیروز روی میز بود، امروز به زیر میز برود.

وی گفت: کشورهایی که پیش از این مشوق آمریکا به جنگ با ایران بودند، امروز پی برده‌اند که هیزم این آتش خواهند بود از همین رو رفتار خود را تغییر داده اند. ثبات اقتصادی کشور نیز مانند یک لایه دفاعی، فرصت‌های دوران تحریم  را نمایان می‌کند.

جلالی با بیان اینکه شاهد ظهور مدل جدیدی از جنگ مردم محور هستیم که در سال ۹۶ و ۹۷، دشمن تلاش داشت این مدل جنگ را در ایران اجرایی کند، افزود: جنگ‌ها و تهدیدات اکنون مردم محور شده است و دشمن تمام پتانسیل خود را به کاربرده تا زندگی و معیشت را برای مردم سخت و دشوار کند و از این طریق آنان را برای اعتراض و اغتشاش تحریک کند.

وی با بیان اینکه امروز اربعین به نماد اقتدار دنیای اسلام تبدیل شده است، متذکر شد: همین امر سبب شده تا دشمن با جنگ مردم محور تلاش کند این حادثه بزرگ را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه رسانه‌های اجتماعی با منشا خارجی اساس جنگ‌های مردم محور است، ادامه داد: در عراق شاهد سوء‌استفاده دشمن از اعتراضات مردم و تلاش برای انحراف اعتراض به اغتشاش بودیم که البته با پاسخگویی دولت و هوشیاری مردم عراق تیر دشمنان به سنگ خورده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پدافند غیرعامل کشور ضمن تاکید بر زیرساخت‌ها بر صیانت از مردم نیز تاکید دارد، گفت: نیازمند قانونی مدرن برای پدافند غیرعامل با رویکرد مردم محور هستیم.

سردار جلالی با بیان اینکه حدود ۷۲ درصد مردم در شهرها سکونت دارند و همین اهمیت پدافند غیرعامل مردم محور در شهر را نشان می دهد از تهیه و تدوین سند راهبردی پدافند غیرعامل با محور مردمی شد.

کد خبر 457633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha