همشهری آنلاین: رئیس جمهور آمریکا ورود مهاجرانی که بیمه ندارند و نیز توانایی پرداخت هزینه‌های درمانی خود و خانواده‌یشان را ندارند، ممنوع اعلام کرد.

مهاجر آمريكا

به گزارش یورو نیوزف رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۱۲ مهر ابلاغیه‌ای را امضا کرد که مطابق آن ورود مهاجران خارجی به خاک آمریکا محدود می‌شود. این دستور شامل آن دسته مهاجرانی است که نتوانند دست کم برای ۳۰ روز نخست اقامت خود در خاک آمریکا مدارکی دال بر پوشش بیمه‌ یا توانایی پرداخت هزینه‌های پزشکی و بیمارستانی خود ارائه کنند.

دونالد ترامپ در متن ابلاغیه خود برای تحدید ورود مهاجران بدون بیمه نوشته است: «از آنجا که نظام درمانی ما با چالش ناشی از هزینه‌های پرداخت نشده درمان مواجه است، دولت ایالات متحده با پذیرش هزاران فرد بیگانه که به هیچ عنوان توانایی پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند، کار خود را دشوارتر کرده است. »

با این حال کاخ سفید ضمن انتشار خبر این ابلاغیه دولتی تصریح کرده است که این تصمیم شامل حال پناهجویان و پناهندگان در خاک آمریکا نمی‌شود. قرار است این تصمیم تازه دولت از روز یکشنبه ۱۲ آبان اجرایی شود.

منع و محدود ساختن ورود مهاجران قانونی و غیرقانونی به خاک آمریکا همواره در دستور کار دولت ترامپ بوده است. دولت آمریکا روز پنج‌شنبه ۴ مهر اعلام کرد این کشور در سال ۲۰۲۰ تنها ۱۸ هزار پناهجوی خارجی را خواهد پذیرفت. این کمترین آمار پذیرش پناهجو در آمریکا از آغاز برنامه جذب مهاجران در تاریخ معاصر آمریکاست.

کد خبر 457627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha