یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۹
۰ نفر

در فوتبال ایران برخی باشگاه‌ها بازیکنان مورد نظر خود را در رقابت با بقیه باشگاه‌ها با رقمی بالا جذب می‌کنند اما همه حق و حقوق بازیکن را نمی‌دهند.

فوتبال

برای همین است که بازیکنان بازنشسته زیادی هم هنوز از باشگاه‌ها طلبکارند یا به‌مرور مجبور شده‌اند بخشی از طلب خود را ببخشند.

باشگاه راه‌آهن وقتی به قوه قضاییه سپرده شد، با طلبکاران به این شکل تسویه کرد که چک باشگاه را از آنها پس می‌گرفت و مبلغی بسیار پایین‌تر به بازیکنان و دست‌اندرکاران می داد تا امضای برگه تسویه را از آنها بگیرد.

بازیکنان خارجی هم حق و حقوق خود را نمی‌گیرند و اکثرا از باشگاه‌های ایرانی به مراجع بین‌المللی و فیفا شکایت می‌برند.

بیشتر باشگاه‌ها جریمه‌هایی برای بازیکنان و مربیان در نظر می‌گیرند که در قراردادشان قید نشده. به‌طور مثال در اواخر فصل به بهانه کسب نتایج دور از انتظار نفری 30درصد از قرارداد بازیکنان و مربیان کم می‌کنند.

یک‌بار هم برانکو به‌خاطر حضور در یک برنامه تلویزیونی بدون هماهنگی با باشگاه و اسپانسر مبلغ 500میلیون تومان جریمه شد. بخشی از این جریمه‌ها در قرارداد بین طرفین پیش‌بینی می‌شود و بعضی‌ها هم نه. نمونه خارجی هم دارد.

بازیکنانی که نظم را رعایت نکنند مطابق قراردادشان جریمه می‌شوند. مثلا در باشگاه رئال مادرید قانون این است که بازیکن در صورت خط خوردن از لیست یا محرومیت و مصدومیت باید در بازی‌های خانگی در ورزشگاه حضور یابند و به همین دلیل گرت بیل که در بازی با بروخه در لیست نبود و فقط چند دقیقه در ورزشگاه حاضر شد، باید جریمه نقدی شود.

کواترو جزییاتی از جریمه‌ها در رئال مادرید را به این شکل شرح داده است؛ ۵ دقیقه دیر رسیدن به تمرین ٢۵٠ یورو، ١۵ دقیقه دیر رسیدن به تمرین ۵٠٠ تا ١٠٠٠ یورو، استفاده از تلفن همراه در زمان کار با فیزیوتراپ ٢۵٠ یورو و در زمان سخنرانی های تیمی یا در رختکن حین بازیها بین ۵٠٠ تا ١٠٠ یورو، اضافه وزن ٢۵٠ یورو، بازیکنان موظف هستند که مراسم های تبلیغاتی یا مصاحبه هایشان را با باشگاه هماهنک کنند و اگر این کار را انجام ندهند ٢۵٠ تا ١٠٠٠ یورو جریمه می شوند، بازیکنانی که از لیست بازی‌ها خط می‌خورند باید قبل از بازی خودشان را به رختکن برسانند و تا دقیقه ٨٠ در برنابئو بمانند. بازیکنان در میکسدزون موظف‌اند که گرمکن  رسمی باشگاه را به تن داشته باشند.

کد خبر 457622

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha