رسول بهروش - علی دایی یکی از مهم‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال ایران است؛ مردی که در همه این سال‌ها عادت کرده‌ایم شاهد هیاهوی زیادی در اطرافش باشیم، اما این روزها در سکوتی عجیب فرو رفته است.

علي دايي

دایی بعد از آنکه اواخر فصل گذشته در پی مشاجره با مدیرعامل باشگاه سایپا از این تیم کنار گذاشته شد، به شکلی عجیب خانه‌نشین شده است. این اما تنها بدشانسی شهریار نیست. سردار آزمون در مسابقات این هفته لیگ قهرمانان اروپا با لباس زنیت دروازه بنفیکا را باز کرد تا چهارمین گل عمرش در این تورنمنت را به ثمر رسانده باشد. پیش از این دایی و مهدوی‌کیا با ۳ گل زده برترین گلزنان ایران در این تورنمنت بودند. در عین حال اما رکورد مهم‌تر دایی هم در آستانه شکستن است. حتما می‌دانید کاپیتان پیشین تیم ملی کشورمان سال‌هاست که با ۱۰۹ گل زده بهترین گلزن تاریخ مسابقات ملی به شمار می‌آید، اما حالا کریس رونالدو عزمش را برای شکستن این رکورد جزم کرده و به احتمال فراوان ظرف یک سال آینده این افتخار بزرگ را از کف ایرانیان خواهد ربود. حتی خود دایی هم در مصاحبه با روزنامه آبولای پرتغال همین موضوع را پیش‌بینی کرده است.

از همه اینها که بگذریم، این بار بر خلاف گذشته خانه‌نشینی دایی با فشار افکار عمومی همراه نشده و انگار گردی از فراموشی چهره شهریار را پوشانده است. او این روزها حتی آلترناتیو اول مربیان شاغل در لیگ هم نیست، چرا که این عنوان به برانکو ایوانکوویچ رسیده و هر کجا قرار است حرف از تغییرات زده شود، رسانه‌ها برانکو را نامزد نیمکت‌های مهم می‌کنند. در مقطعی که انتخاب سرمربی برای تیم ملی ایران به طول انجامیده بود، برخی از بازیکنان تیم ملی از جمله سردار آزمون از حضور علی دایی در این تیم حمایت کردند، اما آنجا هم مارک ویلموتس بلژیکی آمد که فعلا موفق بوده و همه چیز خوب است. در مقطعی دیگر بحث حضور علی دایی روی نیمکت تیم‌های خارجی و از جمله تیم ملی عراق به میان آمد که طبیعی بود به جایی نرسد. در مجموع علی دایی بخشی از آرام‌ترین، عجیب‌ترین و شاید کلافه‌کننده‌ترین روزهای زندگی‌اش را می‌گذراند و تازه خودش هم سکوت کرده است. راستی اما این وضعیت تا کی قرار است ادامه داشته باشد؟ فضای رسانه‌ای فوتبال ایران بدون علی دایی، یک چیز مهم کم دارد.

کد خبر 457620

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha