همشهری‌آنلاین: تفاهم‌نامه اجرای مدیریت بهره‌وری و نگهداری از پارک‌های جنگلی و توسعه فضای سبز شهر تهران با حضور وزیر جهاد کشاورزی و شهردار تهران، در وزارت جهاد کشاورزی امضا شد.

مراسم امضا تفاهم‌نامه بين شهرداري و وزارت جهاد كشاورزي

پیروز حناچی، شهردار تهران را در این مراسم، عبدالحمید امامی معاون امور مالی و اقتصاد شهری، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران همراهی کردند.

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در این مراسم با اشاره به فرارسیدن «هفته تهران» گفت: امروز تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم که از مدت‌ها پیش مقدمات آن در نظر گرفته شده بود. این تفاهم‌نامه دررابطه با محدوده‌های منابع طبیعی و پارک‌های جنگلی که در حریم کلانشهر تهران قرار دارند، است؛ محدوده و پارک هایی که در روزهای هفته و به‌ویژه پایان هفته، مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرند.  

او ادامه داد: با امضای این تفاهم‌نامه، شهرداری تهران نسبت به نگهداری از این فضاها و خدمت‌رسانی به مردم مبادرت می ورزد. همچنین، شهرداری تهران تلاش خواهد کرد که این فضاها توسعه پیدا کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: در شرایطی که آلودگی و ترافیک از اصلی‌ترین مشکلات پایتخت به شمار می‌روند، این اقدام به تلطیف هوای شهر کمک می کند. امیدوارم این روند در سایر کلانشهرهای کشور نیز به یک رویه تبدیل شود.

پیروز حناچی در پایان اظهارات خود از همکاری وزیر جهاد کشاورزی و همکاران او در سازمان جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی تقدیر و اظهار امیدواری کرد که امضای این تفاهم‌نامه منشاء خیر، شادی و نشاط بیشتر شهروندان پایتخت شود.

عبدالحمید امامی، معاون امور مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز در بخش دیگری از این مراسم پیشنهاد ساخت مراکز رفاهی و اقامتی در پارک‌های جنگلی پایتخت، از قبیل پارک شیان را مطرح کرد تا مورد استفاده شهروندان و مسافران قرار گیرند.

کد خبر 457605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha