جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرد یا افرادی ناشناس در آستانه سالروز تولد مهاتما گاندی بخشی از خاکستر او که در شهر پرادیش نگهداری می‌شد دزدیدند.

گاندي

به گزارش بی بی‌سی، پس از ترور گاندی در  سال ۱۹۴۸ جسدش سوزانده شد و بخشی از خاکستر آن در بنای یادبودی در شهر پرادیش در هند مرکزی نگهداری می‌شد.

به گزارش دویچه وله به نقل از شبکه تلویزیونی "India Today" خاکستر گاندی تقریبا در سالروز تولد او دزدیده شده و عاملان این کار که هنوز شناسایی و دستگیر نشده‌اند بر تصویری از او عبارت "خیانتکار" را نوشته‌اند.

از مهاتما گاندی به عنوان پدر هند، قهرمان ملی و پرچمدار مبارزات ضداستعماری و استقلال‌طلبانه در آسیا یاد می‌شود. او دوم اکتبر ۱۸۶۹ به دنیا آمده و به مناسبت صد و پنجاهمین سالروز تولدش مراسم مختلفی در هند و چند کشور دیگر برگزار شده است.

برخی مقامات هندی احتمال داده‌اند دزدیدن خاکستر گاندی کار کسانی باشد که در قتل او دست داشته‌اند. قاتل گاندی یک هندوی افراطی به نام ناتورام قادسی بود که با شلیک سه گلوله او را از پای درآورد.

قتل گاندی تنها چند ماه پس از استقلال هند رخ داد. قاتل او معتقد بود که گاندی هنگام تقسیم شبه جزیره هند به سود مسلمانان و به زیان اکثریت هندو عمل کرده است.

هند حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۸۰ درصد آنها را پیروان آئین هندوئیسم تشکیل می‌دهند و اندکی بیش از ۱۴ درصد مسلمان هستند.

کد خبر 457493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha