مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

مهدی آهنگری-  کارشناس ارشد مدیریت و برنامه‌ریزی استراتژیک: تحقق اهداف مدیریت شهری در خصوص ساخت شهری ایده‌آل در گرو رفع نیازهای زندگی است و راه رسیدن به این مهم، علاوه بر  آگاهی از مشکلات.

دعوت به چالش شفافیت در طالقان

برنامه‌ریزی صحیح و اصولی مدیریتی است که این مهم با مشارکت همه‌جانبه مردم و اعمال شیوه‌های مدیریتی نوین محقق می‌شود و راهکاری اثرگذار برای عبور از بحران‌های شهری به حساب  می‌آید. با توجه به ضرورت برقراری ارتباطی پویا و دوسویه بین شهروندان با مدیریت شهری طالقان، جلسات ارائه گزارش و پرسش و پاسخ با شهروندان در محلات طالقان انجام می‌گیرد. در این نشست‌های صمیمی شهروندان بدون واسطه به بیان مشکلات و مسائل خود با مسئولان شهری طالقان می‌پردازند. این جلسات ضمن ایجاد حس هویت جمعی در محلات، به بهبود کیفیت زندگی عمومی کمک می‌کند.

این شفاف‌سازی، فعالیت و مشارکت فعال شهروندان را در امور شهری و اجتماعی تقویت می‌کند و همچنین نقش کلیدی در تنویر افکار عمومی دارد و نمونه‌ای از سیاست‌گذاری اجتماعی برنده- برنده است. طبق قانون، اعضای شورای شهر حقوق دریافت نمی‌کنند و تنها بابت حضور در جلسات رسمی شورای شهر که در داخل خود شورای شهر تشکیل می‌شود، حق‌الجلساتی دریافت می‌کنند که آن هم بر اساسقانون است.

با توجه به توقعات بحق ساکنان طالقان و مشکلات درآمدی و بودجه‌ای که کشور با آن درگیر است و مجموعه محدودیت‌ها و مصوبات بالادستی در طالقان و عدم تحقق درآمدهای شهرداری طالقان و هزینه سنگین خدمات شهری و عمرانی و بالاتر بودن این هزینه‌ها در طالقان و بعضا وجود بعضی نارضایتی‌ها، برگزاری این جلسات و رودررویی با شهروندان و قانع کردن آنان از بابت وجود بعضی کاستی‌ها و کمبودها علی‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی صورت‌گرفته، کار سخت و دشواری است و تا رسیدن به آرمان‌شهر طالقان راه بسیار است. قطعا همه مشکلات و کمبودهای موجود در شهر طالقان متوجه مدیریت شهری طالقان نیست و تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان ازجمله ادارات آب، برق، گاز، مخابرات، راه و... برای حل این مشکلات باید پای کار بیایند.

اگر از طرف دولت سیستمی طراحی می‌شد تا تمامی مسئولان به صورت مستمر با حضور در مساجد ضمن ملاقات چهره به چهره با مردم و ارائه گزارش عملکرد و بیان برنامه‌ها، پاسخگوی مشکلات آنها باشند، تحولی عظیم در جامعه رخ می‌داد. اجرایی کردن این پیشنهاد با توجه به پتانسیل‌های مدیریتی در طالقان کار سختی نخواهد بود. با توجه به جلسات مذکور، سایر دستگاه‌های دولتی و خدمت‌رسان در طالقان را به چالش برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دعوت می‌کنیم تا شفافیت را نه در شعار، بلکه در عمل محقق کنند.

کد خبر 457482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha