مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۳
۰ نفر

مرضیه خسرویان - خبرنگار: شهربابک میدان میوه و تره‌بار ندارد. از سویی دیگر بالا بودن قیمت میوه در این شهر گلایه مردم را به دنبال داشته است.

بازار میوه و تره بار

شهروندان خواهان ایجاد میدان میوه و تره‌بار هستند تا کمی قیمت‌ها متعادل‌تر شود. یکی از شهروندان شهربابکی گفت: ما در این شهر نیاز به میدان میوه و تره‌بار داریم. مسئولان ذی‌ربط باید واحدهای فروش میوه را موظف کنند میوه مورد نیاز خود را از میدان میوه و تره‌بار تامین کنند. «کمال انارکی» افزود: قیمت میوه در این شهر گران است. همیشه هم که نمی‌شود سراغ دست‌فروشان رفت؛ بنابراین باید این قیمت‌ها مدیریت شود.

  • دسترسی آسان 

یک کارشناس اقتصاد گفت: نیاز شهربابک به بازار میوه انکارناپذیر است. اگر چنین میدانی قرار است ایجاد شود باید مکان آن در دسترس مردم باشد. موقعیت جغرافیایی میدان میوه و تره‌بار و دسترسی آن به مرکز شهر اهمیت دارد، زیرا سبب استقبال مردم خواهند شد و نیاز آن‌ها را پاسخ خواهد داد.

«علی بصیری» افزود: میوه‌فروشان با مراجعه به شهرهای دیگر میوه را خریده و به قیمت بالاتر در بازار عرضه می‌کنند. این موضوع هم طبیعی است؛ زیرا دلالان و واسطه‌ها نیز در این میان سود می‌برند و بر گرانی میوه دامن می‌زنند. با راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار صاحبان مراکز عرضه میوه و وانت‌بارهای میوه‌فروش هم به تبع از میدان میوه و تره‌بار خرید می‌کنند که روی قیمت آن تأثیر می‌گذارند.

  • اهمیت انتخاب ساخت میدان میوه و تره‌بار 

یک فروشنده میوه نیز گفت: جانمایی میدان میوه و تره‌بار خیلی مهم است تا با شکست مواجه نشود. برای راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار در شهربابک باید غرفه‌هایی به افراد واجد شرایط بومی و دارای توان سرمایه‌گذاری واگذار شود تا بتواند موفق عمل کند. «غلامرضا زنگی‌آبادی» افزود: دسترسی آسان به بازار میوه از نیازها و خواسته‌های اساسی مردم در شهربابک است. در دیگر شهرها بازارهای میوه و تره‌بار یکی از پرازدحام‌ترین بازارهاست. این در حالی است که ساکنان شهربابک از آن محروم هستند. نبود این میدان سبب افزایش دست‌فروشان میوه نیز می‌شود. وی گفت: البته مسئولان وعده ساخت این میدان را داده‌اند که امیدواریم در مسیرهای فرعی ساخته نشود و در دسترس باشد. هم‌زمان با دایر کردن این بازارچه‌ها باید تبلیغات و فرهنگ‌سازی هم شود تا به سرعت رونق بگیرد.

  • قول شهرداری شهربابک 

سرپرست شهرداری شهربابک گفت: طی ۲ ماه آینده میدان میوه و تره‌بار و بازارچه‌ محله‌ای در شهربابک به بهره‌برداری می‌رسند. «محمدعلی نیک‌طبع» افزود: مردم شهربابک خواستار مکانی بودند تا بتوانند در آن میوه را با قیمت مناسب تهیه کنند. وی افزود: قیمت میوه در شهربابک زیاد است و گاهی تفاوت قیمت هم وجود دارد. در شهربابک زمینی به مساحت ۱۸ هکتار در نظر گرفته شده است که فاز یک آن برای ساخت میدان میوه و تره‌بار در حال ساخت است و طی ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نیک‌طبع از ایجاد بازارچه‌های محلی در شهربابک خبر داد و گفت: شهرداری، صنف و فرمانداری شهربابک خدماتی به این مجموعه ارائه می‌دهد که در ازای آن فروشندگان این بازارچه، اقلام و اجناس را ۲۰ درصد زیر قیمت بازار می‌فروشد. وی گفت: بازارچه محلی شهربابک ۷۰ درصد پیشرفت دارد؛ همچنین ساخت بازارچه محله‌ای دوم شهربابک در نقطه دیگری از شهرستان به تازگی آغاز شده است.

  • تشکیل تعاونی تولیدکنندگان میوه 

«نعیم صادقی»، کارشناس کشاورزی، گفت: در شهرستان شهربابک به جز تولید پسته، به و انار باکیفیتی نیز تولید می‌شود. این محصولات در دیگرشهرها و استان‌ها بازار خوبی دارند. اما وقت برداشت انار بیشتر این محصول توسط واسطه‌ها خریده می‌شود. در این میان بیشترین سود را واسطه‌ها می‌برند. باید شرکت تعاونی تولیدکنندگان میوه در شهربابک تشکیل شود و از سویی دیگر به یک میدان میوه و تره‌بار هم نیاز داریم تا با خرید میوه به صورت مستقیم از کشاورزان به کشاورزی رونق دهیم.

کد خبر 457480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha