جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
۰ نفر

در حالی که مردم استان کرمانشاه امسال پس از انتظاری ۶ ساله برای بازگشایی مرز خسروی به روی زائران خرسند بودند، هنوز اربعین فرا نرسیده، مرز بسته شد.

مرز خسروی

به گزارش همشهری، درگیری در برخی شهرهای عراق و نارضایتی از دولت این کشور موجب شد این مرز و البته مرز چذابه بسته شوند. مرز چذابه باز شده و زمزمه‌های بازگشایی دوباره مرز خسروی هم هست، اما مسئولان هشدار داده‌اند که زائران اربعین تا اطلاع ثانوی مرز خسروی را برای سفر به عراق انتخاب نکنند.

  • چذابه باز و خسروی بسته است 

فرمانده مرزبانی ناجا از بسته شدن مرز خسروی به دلیل درگیری در برخی از شهرهای کشور عراق خبر داد و اعلام کرد: مرز چذابه ‌اکنون باز است. سردار «قاسم رضایی» اظهار کرد: به دلیل مسائل امنیتی و درگیری در برخی از شهرهای کشور عراق، مرز خسروی بسته شده اما مرز چذابه اکنون باز است و تردد زائران امکان‌پذیر است. فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: پس از برقراری امنیت در مرز خسروی، بازگشایی آن به زائران اربعین حسینی(ع) اطلاع‌رسانی می‌شود.

  • مرز خسروی به درخواست طرف عراقی بسته شد

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز رسمی خسروی گفت: این مرز رسمی تا اطلاع بعدی با درخواست طرف عراقی به دلیل مشکلات بغداد به طور موقت بسته شد. «جعفر همتی» افزود: بسته شدن مرز خسروی با درخواست طرف عراقی به خاطر حفظ امنیت زوار و مشکلات بغداد است. وی گفت: در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم و مذاکره کرده‌ایم که به‌زودی مرز روی زائران اربعین حسینی باز شود. دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه هم در این باره گفت: مرز رسمی خسروی به‌زودی برای تردد زائران کشورمان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) در عراق بازگشایی می‌شود.

«مسعود بهرام‌نژاد» افزود: با همکاری مسئولان عراقی مسیر جایگزین برای تردد زائران اربعین حسینی(ع) تعیین شده است. به دلیل مشکلات داخلی عراق و به درخواست مسئولان این کشور مرز خسروی روز پنجشنبه به صورت موقت بسته شد، اما برای تردد انفرادی اتباع بیگانه و مسافران عراقی باز بود و همچنین مبادلات تجاری نیز از این مرز رسمی همچنان انجام می‌شد.

  • اطلاعیه وزارت خارجه

از سوی دیگر وزارت امور خارجه هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که زائران اربعین حسینی سفر خود را تا آرام شدن شرایط در عراق به تاخیر بیندازند. متن اطلاعیه وزارت امورخارجه به شرح زیر است: «وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با اظهار تاسف از بروز برخی ناآرامی‌های پراکنده در چند شهر عراق اطمینان دارد دولت و ملت عراق با همکاری همه گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌ها به‌ویژه مراجع عظام تقلید و دیگر رهبران دینی، مذهبی و سیاسی برای آرام کردن فضای ملتهب کنونی وارد عمل شده و اجازه تداوم برخی تحرکات را که به ضرر ملت عراق بوده و باعث سوءاستفاده بیگانگان خواهد شد نخواهند داد.

وزارت امورخارجه با تاکید بر اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین سید و سالار شهیدان و ضرورت برگزاری شکوهمند این کنگره عظیم، از عموم مردم متدین ایران و عاشقان اهل بیت(ع) درخواست می‌کند سفر خود به عراق را تا آرام شدن شرایط در آن کشور به تاخیر انداخته و به هشدارهای مسئولین سیاسی و امنیتی اربعین توجه کامل داشته باشند. » امسال ۴ مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است. مرز خسروی به عنوان نزدیک‌ترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد و مسئولان استان همه تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

کد خبر 457474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha