همشهری آنلاین: دویچه‌وله به نقل از اسپوتنیک مدعی شد: یک روزنامه‌نگار زن روس به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل» در ایران بازداشت شده است. سفارت روسیه در حال بررسی جزئیات این موضوع است.

یولیا یوزیک

به گزارش دویچه‌وله، سایت اسپوتنیک روسیه با اشاره به اینکه خبرنگار بازداشت شده یولیا یوزیک نام دارد ادعا کرده است سفارت روسیه در حال بررسی جزییات این موضوع است.

این وب‌سایت به نقل از فیسبوک «بوریس وویتسکزوفسکی»  روزنامه‌نگار نوشت: «این خانم چند سال قبل به عنوان خبرنگار در ایران کار می‌کرد و حالا با دعوتنامه به این کشور بازگشته بود.»

به گفته وویتسکزوفسکی، این روزنامه‌نگار فردا شنبه ۱۳ مهر، محاکمه می‌شود و ممکن است با محکومیت ۱۰ سال زندان روبرو شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از بوریس وویتسکزوفسکی به عنوان همسر سابق خانم یوزیک یاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر سالاویف رئیس اتحادیه روزنامه نگاران روسیه نیز گفت: «شاید بازداشت روزنامه نگار روس در رابطه با وجود روادیدهای اسرائیلی در گذرنامه اش باشد.»

مقام‌های ایرانی تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

فارس نیز در این زمینه نوشت: خبرگزاری اینترفکس روسیه گزارش داده است که وزارت خارجه این کشور از سفیر ایران برای پاره ای توضیحات درباره بازداشت یک خبرنگار روس دعوت کرده است.

پیش از این برخی رسانه‌های روسی مدعی شده بودند که یک خبرنگار روس در تهران به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بازداشت شده است. نام این خبرنگار «یولیا یوزیک» اعلام شده است. 

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با تایید این موضوع گفت که سفیر ایران برای توضیح درباره بازداشت یک خبرنگار روس به وزارت خارجه دعوت شده است. 

کد خبر 457458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha