همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: یک باند چهار نفره اختلاس از طریق سندسازی در پروژه‌های دولتی در بوشهر شناسایی شد که تاکنون به ۳ و نیم میلیارد ریال حیف و میل بیت المال اعتراف کرده‌اند.

بازداشت

ایسنا نوشت: سردار خلیل واعظی با اعلام این خبر گفت: پلیس از طریق تماس‌های مردمی مطلع شد در یک سازمان دولتی از طریق سندسازی و دستکاری در اعداد و ارقام  پروژه‌ها، بیت المال مورد حیف و میل قرار می گیرد.

وی بیان کرد: با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی استان تیمی مجرب از کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی طی چند ماه تحقیقات میدانی و بررسی های تخصصی زوایای پنهان این اقدامات مجرمانه را روشن کردند.

فرمانده انتظامی بوشهر اظهار کرد: در تحقیقات کارآگاهان پلیس مشخص شد در سال های ۹۳ و ۹۴ در اجرای پروژه‌های عمرانی در دو شهر شمالی استان گروهی متقلب با سند سازی، ثبت ارقام غیر واقعی هزینه کردها، تغییر در حجم خاکبرداری، خاک ریزی و فاصله محل خاک، حقوق بیت المال را به نفع خود تضییع کرده اند.

 وی با بیان اینکه برخی از کارکنان خدوم و مسئولیت شناس شاغل در این پروژه ها که پس از اطلاع از اقدام مجرمانه مدیران پروژه، موضوع را از طریق حراست و مدیران ارشد این دستگاه اجرایی اطلاع رسانی کرده بودند با تهدید به  اخراج یا جابجایی محل خدمت مجبور به سکوت می شدند خاطرنشان کرد: در بررسی اسناد و مدارک دو پروژه، در یکی از آنها ۹۵ میلیون تومان و در دیگری ۲۵۰ میلیون تومان اختلاس و جعل سند اثبات شده است. 

سردار واعظی از دستگیری چهار نفر در این رابطه خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از افراد دستگیر شده از کارکنان رسمی دولت و ۳ نفر دیگر از مهندسین و مشاوران پروژه های مرتبط با این اداره دولتی هستند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: پیش بینی می شود میزان اختلاس و تعداد متهمان این پرونده به دو یا سه برابر آنچه تاکنون اثبات شده است افزایش یابد.

کد خبر 457424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha