همشهری آنلاین: رییس قوه قضاییه گفت: تخلف و جرم زیست‌محیطی چه کم و زیاد جرم است و از اساس نباید صورت گیرد.

رئيسي

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در دیدار با خانواده‌های شهدا، روحانیان، دانشگاهیان و برگزیدگان هرمزگان اظهارداشت: نصف دریا و محیط زیست از حقوق عامه است که وظیفه دولتمردان و دستگاه قضایی محسوب می شود.

وی ادامه داد: حقوق عامه مربوط به همه مردم کشور است و دریا هم متعلق به همه بوده، لذا تمام موارد تخلف‌های زیست‌محیطی باید با دقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

رییس قوه قضاییه ابرازداشت: تجاوز به کوه و جنگل، محیط‌زیست و دریاخواری محکوم بوده و باید با مصادیق آن برخورد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی در پاسخ به اظهارات نماینده دانشجویان مبنی بر احداث بازار ماهی فروشان بندرعباس در حریم دریا یادآور شد: دستگاه قضایی استان هرمزگان و استانداری باید به مصدق های دریاخواری ورود کنند و با آن برخورد کنند.

صیادان بومی تهدیدی برای شیلات و محیط زیست نیستند

وی ادامه اداد: استفاده از ظرفیت ها و فرصت ها و نیروی انسانی کارآمد جوان و انقلابی  در کنار استفاده از ظرفیتهای مادی و ساحلی حق بدیهی مردم دانست.

به گفته رییس قوه قضاییه، استان هرمزگان با یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی نباید مشکل اشتغال داشته باشد.

رییسی افزود: در مبارزه با قاچاق کالا نیز هدف ما برخورد با کوله بر یا مرزنشین‌ها نیست، بلکه دغدغه اصلی برخورد با قاچاقچیان بزرگ و پشت‌پرده است.

وی اضافه کرد: قاچاقچیان بزرگ و پشت‌پرده با جابه جا کردن کانتینری کالا و محموله‌ها تولید داخلی را تهدید می‌کنند. 

رییس قوه قضاییه هم‌چنین با تقدیر از نیروی دریایی سپاه در برخورد با کشتی‌های صید صنعتی خارجی ابراز داشت: این کشتی ها از اساس صید محلی را تهدید می‌کنند این درحالی است که صیادان بومی کار خود را بلد بوده و تهدیدی برای شیلات و محیط زیست دریا نیستند.

بندرعباس تبعیدگاه نیست محل افتخار است

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه درخواست عدالت استخدامی و آموزشی نیز خواسته ای درست است، ادامه داد: چرا باید فردی به یک منطقه‌ای دیگر برود و بقیه کارگر او شوند درحالی که جامعه باید احساس کند کسانی که دارای امکان و ظرفیت تحصیل بوده اند، امکان استخدامی شفاف دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی، فقر و بیکاری و تبعیض را دست‌ساخته ارتباط ناسالم دانست و اضافه کرد: پارتی‌بازی و ارتباط ناسالم مضر بوده و موجب از دست رفتن اعتماد عمومی می‌شود.

رییس قوه قضاییه هم‌چنین در پاسخ به اظهارات یکی دیگر از شرکت کنندگان در این نشست گفت: در آیین نامه‌های قضایی برخی شهرها تبعیدگاه بود اما این آیین نامه منسوخ شده و بندرعباس نه تنها تبعیدگاه نیست بلکه محل افتخار است.

رییس قوه قضاییه صبح روز پنج‌شنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت قضایی و حقوقی هرمزگان وارد فرودگاه بندرعباس شد و مورد استقبال استاندار، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسوولان قضایی، نظامی و انتظامی استان قرار گرفت.

دراین سفر که یک هیات عالی قضایی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی را همراهی می کنند، دیدار با خانواده شهدا ، ایثارگران، روحانیان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی و اقشار مختلف مردم پیش بینی شده است.

امین حسین رحیمی معاون پارلمانی و مجلس قوه قضاییه،محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه و حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری معاون رییس قوه قضاییه و رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور نیز که از روز چهارشنبه وارد استان هرمزگان شده اند، در این سفر رییس قوه قضاییه را همراهی می‌کنند.

کد خبر 457382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha