همشهری آنلاین: وزیر نیرو با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف آب گفت: برنامه ریزی شده تا شهرهایی که تنش آبی دارند تا پایان دولت دوازدهم به صفر برسانیم.

وزیر نیرو: تنش آبی در شهرها را تا ۱۴۰۰ به صفر می‌رسانیم

«رضا اردکانیان» روز پنجشنبه در حاشیه دیدار از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران افزود: تحقق این امر نیازمند تامین منابع مالی است اما تلاش می‌شود جدا از منابع مالی بقیه نیازمندی‌های تحقق این امر فراهم شود.

وی اهمیت مدیریت مصرف در بخش آب را کمتر از بخش انرژی ندانست و ادامه داد: اکنون ۱۰ سال خشک را پشت سر گذاشته‌ایم و در این شرایط صحبت از مدیریت مصرف راحت‌تر خواهد بود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: وزارت نیرو مصمم است الگوی صحیح مصرف را به عنوان یک عادت اخلاقی خوب در جامعه نهادینه‌سازی کند و در این میان نقش رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وزیر نیرو گفت: پایداری و تاب‌آوری جامعه بیش از هرچیز وابسته به پایبندی به اخلاقیات است و هرچه جامعه اخلاقی‌تر باشد تاب‌آورتر خواهد بود.

اردکانیان به شرایط فعلی ناشی از تحریم‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در این شرایط باید توجه به امکانات ساخت داخل باشد و اکنون اکثر شرکت‌های داخلی از استقبال بیشتر از محصولات خود خبر می‌دهند.

وی افزود: با توجه به روند روبه رشدخدمات فاضلاب شهری و روستایی انتظار می‌رود در آینده نزدیک از حیث تجهیزات و قطعات اتکاء بیشتر به تولیدات داخل باشد.

 هر هفته یک پروژه بزرگ آب و برق افتتاح می شود
وزیر نیرو از تلاش وزارت نیرو برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم خبر داد و گفت: در نیمه دوم امسال و از هفته آتی هر هفته طرحی بزرگ در عرصه آب و برق در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

اردکانیان افزود: بیش از ۲۲۰ طرح در بخش آب و آبرسانی، تصفیه خانه آب و فاضلاب،   آبرسانی روستایی، نیروگاه برق حرارتی و تجدید پذیر در همه استان ها بهره برداری می شود.

وزیر نیرو ادامه داد: تلاش می شود به سهم خود و به قدر استطاعت و استعدادهای موجود از شرایط تحریم حسن استفاده را داشته باشیم، گرچه شرایط سخت است اما تلاش می شود هیچ گونه وقفه ای در تامین آب و برق ایجاد نشود.

اردکانیان گفت: براساس گزارش های منتشر شده موفق شده ایم در سال گذشته ۱۵۰ هزار مگاوات انرژی بیشتری به صنعت عرضه کنیم تا وقفه ای در این بخش ایجاد نشود.


در کمپین الف و ب هر هفته طرح افتتاح می شود
وزیر نیرو به راه اندازی کمپین الف و ب ایران اشاره و خاطرنشان کرد: در این کمپین هر هفته یک طرح بزرگ در همه استان ها افتتاح خواهد شد.


رکود صنعت را قبول ندارم
وزیر نیرو درباره این موضوع که صنعت آب و برق با رکود مواجه شده گفت: این موضوع را قبول ندارم زیرا امسال یکی از بهترین سال های این صنعت بوده است.

وی ادامه داد: امسال رکوردهای خوبی زده شده است به گونه ای که رکورد تولید برق با تولید ۳۸۰۰ مگاوات، تولید مدیریت مصرف با صرفه جویی سه هزار و ۷۰۰ مگاوات و رکورد صادرات انرژی محقق شد.  

اردکانیان در باره مشکلات بانکی تولیدکنندگان برای واردات برخی قطعات گفت: کارگروهی در این خصوص در وزارت نیرو شکل گرفته و تلاش می شود با کمک بانک مرکزی مشکلات واردات برخی قطعات مورد نیاز در صنعت فاضلاب برطرف شود.

کد خبر 457381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha