همشهری آنلاین: قیمت نفت پس از چند روز کاهش تحت تاثیر آماری که افت غیرمنتظره ذخایر آمریکا را نشان داد، اندکی بهبود پیدا کرد.

نفت 833

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۳ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۵۹ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید و بخشی از ضرری که در سه روز گذشته را داشت جبران کرد.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۶۱ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش، به ۵۴ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. قیمت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا روز سه‌شنبه نهم مهرماه برای ششمین روز کاهش داشت که طولانی‌ترین روند کاهشی این شاخص قیمت در سال میلادی جاری بود و تحت تاثیر آماری که افت بی‌سابقه فعالیت بخش تولید آمریکا در ۱۰ سال گذشته را نشان داد، روی داد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، شاخص‌های قیمت نفت بخشی از ضرری که روز سه‌شنبه داشتند را در اوایل معاملات روز چهارشنبه دهم مهرماه جبران کردند با این حال حجم معاملات به دلیل تعطیلات منطقه‌ای اندک بود. انتظار می‌رود این حرکت‌های افزایشی به سرعت و با نزدیک شدن قیمتهای نفت به ۶۱ دلار و ۵۵ دلار در هر بشکه خاتمه پیدا کند.

پس از انتشار گزارش موسسه امریکن پترولیوم در روز سه‌شنبه، روند کاهش قیمت  نفت متوقف شد. طبق آمار این گروه صنعتی، ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۵.۹ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است در حالی که تحلیلگران افزایش این ذخایر به میزان ۱.۶ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر و تولید هفتگی آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی این کشور منتشر خواهد شد.

براساس گزارش رویترز، قیمت نفت اکنون پایین سطح پیش از حملات ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی قرار دارد، زیرا این کشور ظرفیت تولید نفت خود را به طور کامل احیا کرده است.

اکوادور که یکی از کوچکترین اعضای اوپک است اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی و به منظور افزایش صادرات نفت برای کسب درآمد بیشتر، در اول ژانویه سال ۲۰۲۰ این گروه را ترک خواهد کرد.

در این بین، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در مقاله‌ای که در مجله سیاست انرژی به چاپ رسید نوشت: انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای نفت پس از رشد یک میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ رشد کند. نواک همچنین گفت: سقف تولیدی که تحت توافق کاهش تولید جهانی میان اوپک و متحدانش تهیه شده موقتی بوده است و روسیه تنها چنین کاهش تولیدی را زمانی انجام می‌دهد که مطابق با منافع ملی این کشور باشد.

اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان از اول ژانویه امسال توافقی برای محدود کردن عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز را اجرا کردند و در ژوییه با تمدید این پیمان تا مارس سال ۲۰۲۰ موافقت کردند.

کد خبر 457245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha