همشهری آنلاین: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۷۹ دلار و ۴۳ سنت رسید.

طلا 833

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که انتشار آمارهای ضعیف از بخش تولید آمریکا نگرانی‌ها از افت رشد اقتصاد جهان را تشدید کرده و احتمالا کاهش بیشتر نرخ بهره را تقویت کرده است، قیمت طلا پس از افزایش یک درصدی در جلسه قبل امروز نیز اندکی رشد داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۷۹ دلار و ۴۳ سنت رسید. روز سه‌شنبه قیمت طلا قبل از رد یک درصدی تا ۱۴۵۸ دلار و ۵۰ سنت پایین آمده بود.

قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۴۸۵ دلار و ۴ سنت رسید.

در حالی که تنش‌های تجاری بر میزان صادرات سایه افکنده و نگرانی‌های بازارهای مالی از افت شدید رشد اقتصاد جهانی در سه ماهه سوم سال تشدید شده است، فعالیت‌های تولیدی آمریکا در ماه سپتامبر به پایین‌ترین رقم در طی بیش از ۱۰ سال گذشته رسید.

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز اندکی تضعیف شد، در حالی که ارزش سهام در بازارهای مالی جهان به پایین‌ترین رقم‌های خود در طی یک ماه گذشته رسید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه بار دیگر از فدرال رزرو به دلیل پایین آمدن فعالیت بخش تولید انتقاد کرد و گفت بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را خیلی بالا نگه داشته و  اینکه ارزش بالای دلار در حال لطمه زدن به کارخانجات آمریکاست.

کد خبر 457175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha