همشهری آنلاین: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دوشنبه 013 اسفند) در دیدار مدیران و مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل این کمیته را از آثار ارزشمند و دوراندیشی‌های حضرت امام (ره) دانست.

به گزارش  ایسنا، در این دیدار که در آستانه‌ چهاردهم اسفند سالروز فرمان تاریخی امام (ره) برای تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته‌ احسان و نیکوکاری انجام شد، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیته‌ امداد را شجره‌ای طیبه برای انقلاب اسلامی دانست و گفت: انفاق و دستگیری از نیازمندان، موهبتی خدادادی است که در فطرت انسان‌های پاک‌سرشت نهاده شده است.

وی افزود: خداوند قادر مطلق، سرشت آدمی را به گونه‌ای طراحی کرده است که انسان‌های توانمند از همنوعان خود دستگیری کنند و نسبت به رنج و آلام یکدیگر بی‌تفاوت نباشند و در واقع از این طریق به قرب الهی نائل شوند.

رییس مجلس خبرگان رهبری با استناد به آیات قرآن در مورد برکات و ارزش انفاق و امداد در دین مبین اسلام گفت: خداوند بی‌نیاز و قادر، از انسان سراپا نیازمند می‌خواهد که به او قرض‌الحسنه بدهد و در واقع از این طریق می‌خواهد بندگان خود را تزکیه کند و تاکید می‌کند از آن چه که بیشتر دوست دارید انفاق کنید تا درجه و سطح انفاق مخلوق در نزد خالق مشخص شود.

هاشمی رفسنجانی، آموزش 250 هزار دانش‌آموز و 53 هزار دانشجو توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در کنار سایر امدادرسانی‌ها و خیرات و برکات از جمله اشتغال‌زایی برای محرومان و خودکفایی خانوارها را از خدمات موثر و کارگشای کمیته امداد دانست و گفت: امیدوارم شاهد عمیق‌تر شدن روزافزون خدمات کمیته امداد و ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت در آینده‌ی کشور باشیم.

در ابتدای این دیدار انواری، سرپرست کمیته امداد نیز چهاردهم اسفند سالروز فرمان امام خمینی برای تشکیل کمیته امداد را از جمله یوم‌الله‌های انقلاب اسلامی نامید و گفت: به برکت این فرمان تاریخی کمیته امداد توانسته است خدمات و رسیدگی‌های شایانی به قشرهای محروم جامعه بکند و همدلی و تلطیف قلوب مردمی که در جشن‌های نیکوکاری به‌ویژه در ایام پایان آخر هر سال شرکت می‌کنند را همراه داشته باشد. وی اتحاد و اطمینان مردم به کمیته امداد را بزرگ‌ترین سرمایه برای این نهاد دانست.

کد خبر 45712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز