همشهری آنلاین: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا امروز ۹ مهر در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۹ مهر) در بیشتر مناطق پایتخت شاهد برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهیم بود که عمدتاً ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروها در این بازه زمانی است. طی روز نیز با حاکمیت آسمان صاف و جو آرام، روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها سبب خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق ادامه داشته باشد.

همزمان با اوج ترافیک شبانگاهی، غلظت ذرات معلق افزایش پیدا می‌کند و پیش‌بینی می‌شود شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت برقرار شود. در ساعات پایانی سه‌شنبه با افزایش نسبی سرعت باد، احتمال می‌رود شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها مهیا و بهبود نسبی در کیفیت هوای تهران مشاهده شود.

این شرایط جوی تا صبح فردا (۱۰ مهر) ادامه خواهد داشت و با وجود افزایش ذرات معلق ناشی از آغاز تردد خودروها، انتظار می‌رود بیشینه غلظت این آلاینده  نسبت به روز گذشته از میزان کم‌تری برخوردار باشد. همچنین با افزایش موقتی سرعت باد در برخی ساعات بعد از ظهر چهارشنبه از غلظت آلاینده‌ها کاسته و شرایط سالم در اکثر مناطق برقرار خواهد شد.

در اواخر وقت فردا (۱۰ مهر) به دلیل افزایش حجم ترافیک در برخی مناطق پرتردد، تجمع ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود. هرچند با توجه به شرایط مساعد جوی نسبت به روز قبل، از غلظت آلاینده‌ها تا حدودی کاسته خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای تهران در ۲۴ گذشته ۸۳ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۸۷ و هوا در شرایط سالم است.

کد خبر 457059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha