همشهری آنلاین: فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به جنگ ۳۳ روزه گفت: از خط امن گزارشاتی به تهران فرستادم. آقا فرمودند که این جنگ، جنگ بسیار سخت و شدیدی است. بیست و هشتم و بیست و هفتم روزهای سختی بود.

قاسم سلیمانی

مهر نوشت: سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی از گفتگو با دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با اشاره به جنگ ۳۳ روزه، اظهار داشت: این جنگ به سرعت تبدیل به یک جنگ کامل شد و به نام جنگ ۳۳ روزه نامیده شد.

وی می گوید: برگشتم به لبنان؛ عماد به دنبال من آمد. از خط امن گزارشاتی به تهران فرستادم. آقا فرمودند که این جنگ، جنگ بسیار سخت و شدیدی است. بیست و هشتم و بیست و هفتم روز های سختی بود.

سرلشکر سلیمانی در ادامه تاکید کرده است: در واقع حزب الله یک اتاق عملیات در قلب ضاحیه داشت. سه تا سه تا پهپاد ها پرواز می کردند و کنترل دقیق می کردند. یک شب ساعت ۱۱ شب من و سید عماد (شهید عماد مغنیه) بیرون آمدیم. «ام کا» (هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل) بالای سر ما بود. ماشین که به ما رسید «ام کا» متمرکز بر ماشین شد.

فیلم این گفتگو سه‌شنبه ساعت ۱۹:۳۰ شبکه یک سیما، سه‌شنبه ساعت ۲۲ شبکه افق و پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

کد خبر 457014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha