همشهری آنلاین: سوزان کلارک که نخستین کتابش چهار میلیون نسخه فروخته بود، پس از ۱۶ سال به دنیای نویسندگی بازمی‌گردد و دومین رمان خود را تابستان آینده به بازار می‌فرستد.

سوزان كلارك نويسنده انگليسي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بوک‌سلر، ۱۶ سال پس از آشنا کردن خوانندگان با دنیای جادویی «جاناتان استرینج و آقای نورل»، کلارک دومین رمان خود «پیرانزی» را در همان حال و هوا سپتامبر ۲۰۲۰ روانه بازار کتاب می‌کند. انتشارات معتبر بلومزبری که رمان اول نویسنده ۵۹ ساله انگلیسی را منتشر کرده بود، دو کتاب بعدی کلارک را هم به دست علاقه‌مندان می‌رساند که «پیرانزی» یکی از آنهاست.

کلارک ۱۰ سال برای نوشتن «جاناتان استرینج و آقای نورل» زمان گذاشت و نخستین رمان خود را در قالب کتابی با بیش از هزار صفحه سال ۲۰۰۴ منتشر کرد. داستان در قرن ۱۹ انگلیس می‌گذرد و درباره دنیای عجیب چند شخصیت از جمله جاناتان استرینج و آقای گیلبرت نورل است. «جاناتان استرینج و آقای نورل» بسان توفان دنیای کتاب را درنوردید، چهار میلیون نسخه فروخت، در فهرست ابتدایی جایزه بوکر قرار گرفت و برنده جایزه هوگو شد.

۱۳ هفته حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز شاید مهم‌ترین دلیل برای ساخته شدن سریال «جاناتان استرینج و آقای نورل» در سال ۲۰۱۵ بود که از شبکه بی‌بی‌سی وان روی آنتن رفت. این درام هفت قسمتی فانتزی و تاریخی در مجموع نامزد دریافت چهار جایزه بفتا شد و موسسه فیلم بریتانیا آن را یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین برنامه‌های تلویزیونی سال ۲۰۱۵ دانست.

کلارک که جز «جاناتان استرینج و آقای نورل» فقط یک مجموعه داستان کوتاه در کارنامه دارد، دلیل کم‌کاری خود را مبتلا بودن به یک بیماری مزمن ذکر کرده است. هر چند دنیای ادبیات از همین امروز تا یک سال آینده منتظر به بازار آمدن «پیرانزی» است که می‌تواند بار دیگر نام نویسنده انگلیسی را سر زبان‌ها بیندازد. «جاناتان استرینج و آقای نورل» تا امروز به ۳۴ زبان ترجمه و منتشر شده است.

کد خبر 456990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha