بهروز رسایلی- پرسپولیس در حالی در نخستین مسابقه حذفی‌اش به مصاف ماشین‌سازی تبریز رفت که گابریل کالدرون تغییراتی در فهرست و ترکیب اصلی‌اش برای این بازی ایجاد کرد.

تمرين پرسپوليس

در عین حال ۲ چهره نامدار سرخپوشان، دیدار با ماشین‌سازی را از دست دادند؛ جلال حسینی و امید عالیشاه به تشخیص کالدرون خط خوردند و به تبریز نرفتند. در عین حال فرشاد احمدزاده که با حکم کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی قادر به بازی نبود، در آخرین ساعات مجوز حضور در این دیدار را پیدا کرد. مطلب پیش‌رو به بررسی روزگار متقاوت این سه نفر اختصاص دارد.

  • جلال؛ هنر خوب تمام کردن

با وجود اینکه جلال حسینی هنوز فرم بدنی و فنی خوبی دارد، اما از مدت‌ها قبل شایعه کنار گذاشته شدن او از پرسپولیس مطرح شده بود. قطعا برای هواداران قابل باور نیست، اما نزدیکان برانکو که اصلا هم منابع خبری پرتی نبودند، گواهی می‌کنند اگر مربی کروات امسال هم در پرسپولیس می‌ماند، جلال حسینی نخستین بازیکن فهرست مازاد او بود. چرایش هم کمی مفصل است؛ از اینکه جلال در رختکن و زمین بیش از حد بر سر بازیکنان فریاد می‌کشد و عامل دلخوری آنها شده تا اینکه می‌گویند کمی محافظه‌کار است و تیم را عقب نگه‌می‌دارد. در مورد این بخش دوم کارشناسان باید نظر بدهند، اما بد نیست بدانید مدافعان کناری پرسپولیس هم گاهی در خلوت‌های خصوصی به این موضوع اشاره کرده‌اند که حسینی مانع از نفوذ آنها می‌شود. هر چه هست کالدرون هم بعد از مدتی تصمیم گرفت جلال را از ترکیب اصلی خارج کند و بدون او در داربی تهران به میدان برود؛ آنچه ۳ یا ۴‌ماه پیش برای هیچ‌کدام از هواداران پرسپولیس نمی‌توانست قابل باور باشد. عجیب‌تر اینکه جلال بلافاصله پس از اطمینان از عدم‌حضورش در ترکیب اصلی، دچار مصدومیت شد! خیلی‌ها آسیب‌دیدگی او را باور نکرده‌اند، اما این مشکل چه وجود داشته باشد و چه نه، به‌زودی حل خواهد شد. شجاع خلیل‌زاده با حکم کمیته انضباطی حضور در ۲مسابقه بعدی لیگی برابر شهرخودرو و پیکان را از دست داده و قاعدتا کاپیتان حسینی باید به ترکیب برگردد. به‌احتمال فراوان این آخرین فصل حضور جلال در میادین است و او باید به هنر «خوب تمام کردن» مسلح شود؛ یعنی اگر در ترکیب بود با تمام توان بازی کند و خودش را به مربی نشان بدهد و اگر هم در ارنج نبود، بی‌بهانه روی نیمکت بنشیند و وجهه فوق‌العاده‌اش را تخریب نکند.

  • امید؛ تو چته پسر؟

بعد از خط خوردن شبانه امید عالیشاه از لیست بازی با سپاهان، او در عین ناباوری از فهرست دیدار حذفی با ماشین‌سازی هم کنار گذاشته شد؛ ‌ آن هم در شرایطی که این بازی اتفاقا می‌توانست بهترین فرصت برای نفرات ذخیره باشد تا هم خودشان را ثابت کنند و هم در فرم بازی بمانند. با این اوصاف خیلی باید ضریب هوشی آدم پایین باشد که فکر کند هیچ مشکلی بین امید عالیشاه و گابریل کالدرون وجود ندارد و همه این اتفاقات صرفا «فنی» است. بی‌تعارف وضعیت عالیشاه نگران‌کننده است. او در دوره طلایی برانکو هم با این مربی دچار اصطکاک شد و چند بازی بیرون نشست. حالا اگر قرار باشد این اتفاق در دوره کالدرون هم تکرار شود، کمتر کسی به او حق خواهد داد. عالیشاه برخلاف چیزی که خودش فکر می‌کند بازیکن خارق‌العاده‌ای نیست و نباید به‌خاطر نیمکت‌نشینی، آن هم در پرسپولیس پرستاره فعلی رو ترش کند. ظاهرا امید مدام در حال غرولند است و طبیعی است که مربی نتواند این شرایط را تحمل کند. تداوم این وضعیت، فقط به ضرر شخص عالیشاه است که روزهای اوج فوتبالش مفت از دست می‌رود و می‌سوزد.

  • فرشاد؛ تنها و غریب

بین این سه نفر، وضعیت فرشاد احمدزاده از همه بدتر است. او به‌معنای واقعی کلمه «جدا افتاده» است؛ بازیکنی که هواداران از همان ابتدا موافق بازگشتش نبودند. پرسپولیس در پست فرشاد با ترافیک بازیکنان نامدار مواجه است و در این میان بدرفتاری احمدزاده در داربی هم برای او قوز بالای قوز شد. فرشاد به‌خاطر درگیری با بازیکنان استقلال تا اطلاع ثانوی از حضور در میادین محروم شد و بالاخره دیروز کمیته انضباطی حکم محرومیت قطعی او از ۳مسابقه لیگی را ابلاغ کرد. نکته تامل‌برانگیز این است که احمدزاده از سوی باشگاه و هواداران هم حمایت نمی‌شود. در این چند روز حتی یک‌صدم پشتیبانی از شجاع خلیل‌زاده در مورد فرشاد احمدزاده وجود نداشت. به‌نظر می‌رسد او راهی دشوار و طولانی برای عبور از برزخ فعلی، بازیابی جایگاه فنی و مقبولیت اجتماعی‌اش پیش رو داشته باشد.

کد خبر 456953

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha