پلیس هنگ‌کنگ پیش‌بینی کرده است که در هفتادمین سالروز بنیانگذاری جمهوری خلق چین، خشونت‌ها در این منطقه خودمختار بیشتر شود.

هنگ كنگ

به گزارش رویترز، هنگ‌کنگ همچون هفته‌های پیش، ابتدای هفته جاری هم شاهد درگیری‌های شدید بین معترضان و پلیس بود.

مدیر روابط عمومی پلیس هنگ‌کنگ گفته است که این نیرو، پیش‌بینی می‌کند سه‌شنبه «حملات خشونت‌باری» از سوی معترضان صورت بگیرد. پلیس در اعتراض‌های این هفته،  ۱۵۷ نفر از جمله ۶۷ دانشجو را بازداشت کرده است. مقامات در پکن امیدوارند در هفتادمین سالگرد انقلاب چین، تصاویر شرم‌سارکننده‌ای از هنگ‌کنگ به دنیا مخابره نشود و به همین‌خاطر پلیس، کاملا برای تامین امنیت مراسم این روز آماده شده است. ازجمله اقدامات پلیس، محاصره منطقه نمایشگاهی در شهر است که قرار است مراسم رسمی در آن برگزار شود. دوشنبه هم مقامات هنگ‌کنگی برنامه‌های مفصلی برای پاکسازی چهره شهر از نشانه‌های اعتراض‌های روزهای قبل از آن داشتند.

کری لام فرماندار هنگ‌کنگ، در نامه‌ای به برخی میهمانان، از آنها خواسته است در مراسم افراشتن پرچم چین شرکت کنند. پیش از این مشخص نبود این مراسم در هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد یا نه. شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین هم دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی، به هنگ‌کنگ اشاره کرده و گفته است که آینده‌ای درخشان را برای این منطقه پیش‌بینی می‌کند.

کد خبر 456948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha