دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین نمایشگاه منتخبین نسل جدید خوشنویسی، از 19 تا 26 اسفند ماه در بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار می‌شود.

آنطور که علی جمشیدی مدیر نمایشگاه منتخبین نسل جدید خوشنویسی گفت، آثار شرکت داده شده در این نمایشگاه به دنبال فراخوان "بشنو ار نی" در مرداد 1386 جمع‌آوری و با داوری استادان خوشنویسی کشور، غلامحسین امیرخانی، نصرالله افجه‌ای، یدالله کابلی، امیراحمد فلسفی، محمد حیدری، و علی شیرازی برای ارائه در این نمایشگاه انتخاب شده اند.

فراخوان "بشنو از نی" به بهانه هشتصدمین سالگرد تولد مولانا، توسط نگارخانه شمس با مدیریت علی جمشیدی با هدف شناسایی و معرفی هنرمندان جوان خوشنویس کشور ارائه شده بود و با استقبال گسترده و بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شد.

جشمیدی همچنین با اشاره به این استقبال گسترده به همشهری آنلاین گفت: از میان 400 اثر ارسالی از سراسر کشور، 150 اثر برگزیده و 80 هنرمند به نمایشگاه راه یافته‌اند.

آثار راه‌یافته به نمایشگاه در چهار زمینه، نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، ثلث و نسخ، هستند و براساس اعلام آقای جمشیدی در روز نخست برگزاری نمایشگاه، نگارخانه شمس از منتخبان تقدیر به‌عمل خواهد آورد.

مکان برگزاری نمایشگاه (بنیاد آفرینس‌های هنری نیاوران)، در انتهای خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران، واقع شده‌است.

کد خبر 45690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز