دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور چین در اقدامی بی‌سابقه دوشنبه هشتم مهر و پیش از مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین به جسد مومیایی شده مائو تسه‌تونگ، بنیانگذار جمهوری خلق چین سه بار تعظیم کرد.

اداي احترام جينپيگ و مقام‌هاي چين به مائو

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین و سایر مقام‌های ارشد این کشور از مقبره مائو در میدان تیان‌آن‌من واقع در پکن بازدید کرده و سه بار به جسد مومیایی شده او تعظیم کردند.

آخرین باری که یک رهبر چین به مقبره و جسد مومیایی شده مائو ادای احترام کرده بود، مربوط به شش سال قبل و زمانی است که شی جینپینگ صد و بیستمین سالگرد تولد مائو را جشن گرفت.

احترام‌ به بنیانگذار جمهوری خلق چین در حالی انجام شده که این کشور خود را آماده می‌کند تا هفتادمین سالگرد مراسم تاسیس جمهوری خلق چین را تحت تدابیر شدید امنیتی با انجام رژه نظامی و آزادسازی ۷۰ هزار کبوتر فردا سه‌شنبه جشن بگیرد.

البته جشن امسال در یکی از بدترین سال‌های ریاست جمهوری شی جینپینگ برگزار می‌شود چون از یک طرف این کشور با آمریکا در نبرد تجاری و تعرفه‌های گمرکی شدید قرار دارد و از طرف دیگر، درگیر تنش‌ها و ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ است.

کد خبر 456853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha