همشهری آنلاین: انیمیشن «نفرت‌انگیز» از استودیو دریم‌ورکس در نخستین هفته اکران در سینماهای آمریکای شمالی ۲۱ میلیون دلار فروخت و بدون رقیب در صدر جدول پرفروش‌ها ایستاد.

انيميشن نفرت انگيز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فوربس، در آغاز فصل جوایز سینمایی و در فاصله کمتر از یک هفته تا اکران «جوکر»، دریم‌ورکس محصول تازه خود را روانه پرده سینماها کرد. این هفته «نفرت‌انگیز» تنها فیلم تازه در آمریکا و کانادا بود و ۲۱ میلیون دلار در سه روز فروخت. این دومین افتتاحیه بد دریم‌ورکس پس از فروش ۱۵ میلیون دلاری «سندباد» در سال ۲۰۰۳ از چهارشنبه تا یکشنبه است؛ فیلمی که گیشه آن از جمعه تا یکشنبه حدود هفت میلیون دلار بود.

خبر خوب برای تهیه‌کنندگان «نفرت‌انگیز» اینکه تنها ۷۵ میلیون دلار برای تولید این انیمیشن هزینه شده و شاید اکران آن از روز سه‌شنبه در چین فروش ۲۱ میلیون دلاری در آمریکای شمالی را تا حدودی جبران کند. هر چند در مقایسه با انیمیشن ۸۰ میلیون دلاری «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» و فروش ۵۲۰ میلیون دلاری آن در دنیا، «نفرت‌انگیز» بی‌تردید چند گام بسیار بزرگ عقب مانده است.

فصل جوایز سینمایی در آمریکا آغاز شده و از جمعه آینده «جوکر» به عنوان یکی از فیلم‌های پرامید اسکار ۲۰۲۰ در آمریکای شمالی روی پرده می‌رود. این هفته «جودی» با بازی رنی زلوگر در ۴۶۱ سینما به نمایش درآمد و بیش از سه میلیون دلار فروخت که برای یک فیلم با احتمال درخشیدن در اسکار رقمی بسیار امیدوارکننده است. «جودی» بر اساس زندگی جودی گارلند ساخته شده و منتقدان حسابی آن را پسندیده‌اند.

کد خبر 456844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha