دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این هفته به ویژه بعد از ظهرها و شب‌ها، برخی مناطق جنوب کشور بارش باران همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی خواهند داشت که موجب آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی، بالا آمدن آب در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و وقوع صاعقه در ارتفاعات خواهد شد.

جنوبی‌ها مراقب سیلاب و صاعقه باشند

به گزارش ایرنا، فریبا گودرزی روز دوشنبه گفت: این وضعیت در نیمه جنوبی کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و برخی نقاط هرمزگان رخ خواهد داد و به هموطنان توصیه می‌شود از تردد و توقف در مسیل‌ها و مسیر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی گفت: امروز سواحل دریای خزر بارش باران خواهند داشت و برای استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان هم بارش باران، رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی رخ می‌دهد. البته فردا بارش‌ها کم‌تر می‌شود و گیلان و ارتفاعات مازندران بارش پراکنده خواهند داشت.

گودرزی ادامه داد: چهارشنبه با گذر امواج تراز میانی جو در برخی مناطق گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی شده است و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان و ارتفاعات زاگرس مرکزی هم رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهند داشت.

  • کاهش دما در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری است که در برخی ساعات با وزش باد همراه خواهد بود، کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۱۸ درجه بالای صفر و بیشینه دمای امروز تهران به ۳۰ درجه بالای صفر می‌رسد که فردا به ۲۹ درجه خواهد رسید.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۴ درجه بالای صفر و اهواز با دمای  ۴۴ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 456828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha