همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان وقتی در موضوع انقلاب اسلامی شکست خوردند، هشت سال جنگ تحمیلی را به ملت ایران تحمیل کردند تا ایران اسلامی را از پای درآورند.

علی فدوی

به گزارش مهر، سردار علی فدوی پیش از ظهر یکشنبه در تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و رزمندگان دوران دفاع مقدس در استان سمنان که با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی و همچنین انتظامی و نظامی در حسینیه شهدای گمنام سپاه قائم آل محمد (عج) برگزار شد، ضمن بیان اینکه ملت ایران اسوه مقاومت هستند، تأکید کرد: جنگ تحمیلی حربه دشمنان برای از پا درآوردن ایران اسلامی بود.

وی بابیان اینکه دشمنان از همان ابتدا با انقلاب مردم ایران اسلامی مخالف بودند، تأکید کرد: دشمنان وقتی در موضوع انقلاب اسلامی شکست خوردند، هشت سال جنگ تحمیلی را به ملت ایران تحمیل کردند تا ایران اسلامی را از پای درآورند.

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره علت مخالفت دشمنان با انقلاب مردم ایران، گفت: انقلاب ما به رهبری امام خمینی(ره) وقتی به پیروزی رسید، آرمان‌های والایی چون استکبارستیزی داشت و وقتی دشمنان این آرمان‌ها را مغایر با اهداف خود می‌دیدند به مخالفت با آن می‌پرداختند.

فدوی گفت: درواقع حکومت‌های استکباری و غربی مانند آمریکا از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی کاملاً دریافته‌ بودند که آرمان‌های انقلاب، آینده آن‌ها و اهدافشان را در جهان با چالش مواجه خواهد کرد.

وی بابیان اینکه امروز اقتدار جریان مقاومت بر همگان اثبات‌شده است، ابراز داشت: ایران اسلامی تاکنون دو مرحله حساس را پشت سر گذاشته است، یعنی مرحله مقاومت و دفاع در برابر تهدیدات دشمنان در هشت سال دفاع مقدس و مرحله دوم یعنی ارتقای توانمندی‌های دفاعی و قدرت بازدارندگی که به حمدالله امروز به‌خوبی ایران در این بخش سرآمد است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: باوجوداینکه دشمنی و عداوت دشمنان ما از ابتدای انقلاب تاکنون هرگز کاهش نیافته و قطع نشده است، در مرحله سوم، دشمن مجبور است دنبال توان بازدارندگی برای خود باشد.

فدوی درباره قدرت بازدارندگی ایران اسلامی پس از دفاع مقدس، تأکید داشت: پس از پایان جنگ تحمیلی کسی از دشمنان در منطقه و خارج از آن جرئت نکرد حتی یک تیر به سمت ایران اسلامی پرتاب کند و این نشان می‌دهد که ایران از توان بازدارندگی بسیار بالایی برخوردار است.

وی بابیان اینکه به حمدالله و با تکیه‌بر توان جوانان انقلابی امروز کشورمان در مرحله سوم قرار دارد، ابراز کرد: دشمن باید دنبال ایجاد توان بازدارندگی برای خود برای قرار گرفتن مقابل ایران باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ۴۰ سال خون و شهید داده تا به این جایگاه امروزی رسیده است، گفت: ما این جایگاه رفیع را به‌راحتی به دست نیاورده‌ایم لذا باید قدردان آن باشیم.

فدوی بابیان اینکه امروز به تکیه‌گاه مطلوبی رسیده‌ایم اما باید در حراست از این جایگاه تمام هوشیاری‌مان را به کار ببندیم، تأکید کرد: امروز باید یکپارچه درراه تحقق وعده‌های الهی گام برداریم تا موفق باشیم.

وی بابیان اینکه امروز بر همگان ثابت‌شده که دشمنان ما هر کاری بتوانند بافرهنگ، آداب‌ورسوم، توان دفاعی، آموزش‌وپرورش حتی دانشگاه‌های ما می‌کنند، گفت: در مقابل این تهدیدها باید بدانیم که سرمنشأ همه‌چیز خودمان هستیم، اینکه دشمن موفق شود یا همچنان در توطئه‌های خود ناکام بماند به خودمان بازمی‌گردد لذا باید هوشیار باشیم.

جانشین سپاه پاسداران در ادامه به دفاع مقدس نیز اشاره کرد و ابراز داشت: ۵۴ کشور به‌طور رسمی نوشتند که از صدام ملعون دفاع می‌کنند و تعدادی از کشورها نیز حمایت‌هایشان را عملی نکردند اما مردم ایران اسلامی با سلاح ایمان در برابر این تهدیدات ایستادگی کردند.

فدوی بابیان اینکه مستکبران عالم همه را جمع کرده بودند تا انقلاب اسلامی را از بین ببرند اما مقاومت مردم ایران اسلامی نگذاشت تا به این آرزویشان دست یابند، گفت: همه رزمندگان، نظام اسلامی و امام راحل مطمئن بودند که قدرت الهی درنهایت پیروز میدان خواهد بود و این اطمینان قلب در زمره ویژگی‌های رزمندگان محسوب می‌شد.

وی بابیان اینکه می‌بایست امروز ارزش‌های دفاع مقدس را به جوانان منتقل کنیم، تأکید داشت: در دوران دفاع مقدس، تجلی اراده خداوند، اصالت اسلام و اشتیاق رزمندگان مسلمان را شاهد بودیم.

کد خبر 456737

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha